به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده روز شنبه در بازدید سرزده از اداره کل بازرسی استان مرکزی افزود: مردم با مراجعه به ادارات و واحدهای تابعه بازرسی، انتظار بررسی و رسیدگی بدون اغماض را دارند.
وی اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزشی برای مدیران کل با هدف جلوگیری از تخلفات احتمالی می تواند زمینه رضایتمندی شهروندان را افزایش دهد.
استاندار مرکزی گفت: هرچه زمان به جلوتر حرکت می کند به علت کمبود اعتبارات و کاهش امکانات، سطح توقعات به حق مردم افزایش پیدا می کند و چون بدنه برخی دستگاه ها نمی تواند جوابگوی مراجعان باشد، در نتیجه سطح شکایت و نارضایتی از دستگاه های اجرایی بالا می رود.
آقازاده افزود: روزانه پنج میلیون نفر در سطح کشور از خدمات دستگاه های اداری بهره مند می شوند اما میزان رضایتمندی قابل قبول نیست.
وی اظهار داشت: برای جلب رضایت مراجعان در دریافت خدمات اداری باید اصلاحات اساسی در سیستم اداری ایجاد شود تا شاهد رضایتمندی بیشتر ارباب رجوع باشیم.
آقازاده در بازدید سرزده از اداره کل امور مالیاتی استان نیز گفت: نفت و مالیات 2 منبع درآمد کشور به شمار می رود و باید یک هزار و 800 تا 2 هزار میلیارد ریال از محل مالیات استخراج شود.
وی اظهار داشت: از این میزان 100 هزار میلیارد ریال از محل فروش نفت تامین می شود و سه هزار میلیارد ریال بودجه ای است که دولت باید از 2 محل مالیات و نفت تامین کند.
استاندار مرکزی گفت: برای ایجاد احساس رضایت از مراجعه ارباب رجوع به واحدهای مالیات باید تعامل کارکنان با آنان افزایش یابد و با ایجاد سلامت اداری زمینه رضایتمندی مردم نیز افزایش پیدا کند.

*** نقش فنی و حرفه ای در آموزش و ایجاد مهارت بی بدیل است
استاندار مرکزی در بازدید سرزده از اداره کل فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: ایجاد یک میلیون 50 هزار شغل در سال 97 توسط دولت هدفگذاری شده است که بخش زیادی از این اشتغال می تواند توسط سازمان فنی و حرفه ای محقق شود.
آقازاده افزود: مجموعه فنی و حرفه ای می تواند در ایجاد اشتغال برای یک میلیون و 50 هزار نفر، در کشور پیشتاز باشد.
وی تصریح کرد: بیشتر افراد جویای کار باید از فنون مهارتی لازم برخوردار باشند تا بتوانند جذب بازار کار شوند و مراکز آموزش فنی و حرفه ای به شکل رایگان برای هنرآموزان دوره های آموزشی برگزار می کنند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی نیز گفت: 136 کارگاه آموزشی و 21 مرکز ثابت در این استان خدمات آموزشی در رشته های مختلف را فراگیران آموزش می دهند.
سعیدرضا شاه محمدی افزود: 234 آموزشگاه فنی و حرفه ای دراستان وجود دارد که از این تعداد 191 مرکز فعال است.
وی اظهار داشت: فقر مهارتی معضلی است که در کشور وجود دارد و برای گذر از این وضعیت باید هنرآموزان را به شرکت در دوره های آموزشی مهارت تشویق کرد.
شاه محمدی تصریح کرد: استان مرکزی در اجرای طرح ایران مهارت، جز هشت استان کشور است که مجری آن مراکز آزاد فنی و حرفه ای هستند.
استان مرکزی یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت دارد.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.