به گزارش ایرنا، عباس مزیکی عصر شنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: این رقم در مقایسه با سال قبل قابل مقایسه نیست.
وی بیان کرد: سهم واریزی عوارض آلایندگی کلانشهر اراک پارسال 41 میلیارد و 400 میلیون ریال بوده که این رقم در سه ماه اول امسال بیش از عوارض یک ساله بوده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی ادامه داد: توزیع عوارض به مبلغ 234 میلیارد ریال در سه ماه اول امسال در بخش های مختلف صورت گرفته که این رقم در سال 96 ، به یک هزار و 50 میلیارد ریال رسید.
مزیکی اظهار داشت: کلانشهر اراک از محل عوارض آلایندگی های هوا از سال های گذشته مطالباتی دارد که وصول آنها در دست پیگیری جدی است.
وی گفت: عوارض آلایندگی هوای استان مرکزی تنها به شهرستان های اراک، شازند و خنداب و از محل آلایندگی پالایشگاه پرداخت می شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی افزود: بر اساس ماده 6 قانون برنامه ششم توسعه، توزیع عوارض از سال 96 بر اساس جمعیت و در این استان به صورت 70 درصد شهری و 30 درصد روستایی است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: توازن در ایجاد فضای سبز کلانشهر اراک ضروری است.
طوفان محمدی افزود: فضای سبز ایجاد شده در کلانشهر اراک عادلانه نیست و نیاز است این مهم مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی بیان کرد: کمبود فضاهای فراغتی در کلانشهر اراک مشهود است و این امر موجب شده پارک ها به عنوان تنها تفرجگاه های این شهر در اختیار مردم باشند.
یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: یکی از سازمان های شهرداری اراک درخواست 21 نفر مجوز نیرو از مدیرکل شهری استانداری مرکزی داشته که 6 نفر از افراد اولیه این لیست خارج و به جای آن 14 نفر دیگر اضافه شده است.
پیمان رشیدی افزود: این موضوع به منظور روشن شدن افکار عمومی باید مشخص و شفاف سازی شود.
شهردار اراک هم در ادامه این نشست گفت: شفاف سازی، توجه به بودجه و کاهش هزینه ها در این نهاد جز برنامه های مهم است و افراد خارج شده از لیست مجوز نیرو به دلیل نبود مدارک لازم تحصیلی بوده است.
داود تاجران افزود: برخی اظهار نظرها موجب بی انگیزگی نیروهای کار در شهرداری می شود که انتظار است این مهم مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی عنوان کرد: طرح جهادی شهر اراک از سال گذشته آغاز شده و در راستای آن 2 روز در هفته تمام امکانات شهرداری برای رفع مشکلات در مناطق مختلف به کار گرفته می شود.
شهردار اراک اضافه کرد: اجرای این طرح در رفع مشکلات شهری و افزایش رضایتمندی شهروندان نقش موثری دارد.
تاجران بیان کرد: طرح جهادی هفته جاری در ورودی کوی رضوی (شهرک گردو) و طرح هفته آینده در پارک شهید باهنر اراک اجرا می شود.
در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک، واگذاری اتوبوس های خریداری شده برای این شهر بر اساس پیشنهاد کمیسیون عمران شورای اسلامی کلانشهر اراک مصوب شد.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است که در این منطقه بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.