محمد اله داد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان مصرف برق استان مرکزی در سال 96 به نسبت سال 95 در این مدت، چهار درصد افزایش داشته و افزایش 12 درصدی مصرف فعلی برق نگران کننده است.
وی بیان کرد: نیاز مصرف روزانه برق استان مرکزی 950 مگاوات است که با احتساب خاموشی ها، 850 مگاوات برق مصرف می شود و انتظار است مردم به بحث صرفه جویی توجه ویژه داشته باشند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: بر اساس اعلام هواشناسی این استان، جبهه های گرم تا پایان هفته جاری به دلیل بادهای شرقی در استان مرکزی حاکم است.
اله داد اظهار داشت: اگر صرفه جویی در مصرف برق مورد توجه قرار نگیرد، خاموشی های استان مرکزی در هفته جاری افزایش بیشتری خواهد یافت.
وی یادآور شد: ارزیابی مصارف برق دستگاه های اجرایی این استان از 10 تیرماه جاری آغاز شده و تا پایان فصل تابستان نیز ادامه دارد و ارزیابان این شرکت نحوه مصرف نهادهای مختلف را رصد می کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اضافه کرد: زمان پیک بار (اوج مصرف) دستگاه های اجرایی از ساعت 11 صبح تا 15 عصر است و ارزیابان در این ساعات با مراجعه به ساختمان های اداری و بانک ها شاخص های عملکرد مدیریت پیک بار را ارزیابی می کنند.
اله داد تصریح کرد: در این مدت برخی از نهادهای استان مرکزی عملکرد مناسبی نداشته اند و لیست این مراکز به استانداری مرکزی معرفی و برق آنها قطع شده است.
وی گفت: شرکت توزیع برق استان مرکزی جدولی از خاموشی های احتمالی روزانه در این استان تهیه کرده که شهروندان در صورت اطلاع از آن می توانند به پایگاه اطلاع رسانی شرکت توزیع نیروی برق این استان به آدرس www.mpedc.ir مراجعه کنند.
حدود 700 هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که برق آنان از 16 هزار دستگاه ترانسفورماتور، 20 هزار کیلومتر شبکه و 45 پست فوق توزیع تامین می شود.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.