به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: تحریم ها تا زمانی که مسئولان و مردم با اتحاد و همدلی برای توسعه ایران اسلامی تلاش می کنند بر تولید و اقتصاد کشور تاثیری گذار نبوده و کشور می تواند با عزت و اقتدار راه پیشرفت را ادامه دهد.
وی ادامه داد: مسئولان با تکیه بر داشته های داخلی از واردات بی رویه کالا جلوگیری کرده و با تدبیر در صادرات زمینه ارز آوری و درآمدهای اقتصادی را برای کشور فراهم کنند.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیاز است مردم با صرفه جویی در مصرف آب، برق و انرژی از بروز مشکلات و کمبود انرژی در واحدهای تولیدی استان و کشور جلوگیری کرده و زمینه فعالیت و تولید هرچه بیشتر این واحدها را فراهم کنند.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: مسئولان نیز باید با مدیریت صحیح منابع آبی و جلوگیری از اسراف در راستای رفع مشکلات کشور و مردم تلاش کنند.
وی با یادآوری آغاز سفر حجاج به مکه مکرمه و مدینه منوره افزود: حجاج باید با توجه هرچه بیشتر به رهنمود های رهبر معظم انقلاب در راستای برگزاری هرچه باشکوهتر آیین حج در سال جاری تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با یادآوری کشته شدن حاجیان بیت الله الحرام بر اثر سقوط جرثقیل در مکه و هفت هزار نفر در منا افزود: آل سعود باید جوابگوی این فاجعه بزرگ در سرزمین وحی باشد.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: به خاک و خون کشیده شدن انسان های بیگناه در کشورهای یمن و سوریه تا ابد لکه ننگی در دامان آل سعود، اسرائیل و آمریکا خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: دیه حجاج بیت الله الحرام برعهده آل سعود بوده و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران وظیفه دارند پیگیر حق قانونی حجاج کشور در این حادثه باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود امید به خیر الهی را یکی از ویژگی های مهم انسان مومن دانست و افزود: انسان های مومن ابزار دست دشمنان قرار نمی گیرند و همواره بر نعمت های الهی امیدوار هستند
تبریک دهه با عظمت امامت و کرامت از دیگر موارد خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اراک بود.
نماز عبادی سیاسی روزجمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود.
1955/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.