مسعود فراهانی روز پنجشنبه در دومین نشست شورای اطلاع رسانی استان مرکزی، افزود: خانه احزاب این استان با هدف انجام فعالیت های سیاسی قانونمند، فعال کردن احزاب شناسنامه دار و گسترش فعالیت های سیاسی حزبی در 31 تیرماه جاری با حضور نائب رئیس خانه احزاب کشور ، استاندار مرکزی و نمایندگان گروه های سیاسی این استان در شهرستان اراک گشایش می یابد.
وی ادامه داد: تقویت بنیه مالی، دفاع از حقوق قانونی احزاب، برگزاری دوره های آموزشی، اطلاع رسانی، برگزاری نشست های هماهنگی، اظهار نظر در خصوص نحوه برگزاری انتخابات، توزیع یارانه و جلوگیری از تضییع حقوق احزاب از اهداف تشکیل خانه احزاب در استان مرکزی است.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: انتخابات خانه احزاب استان با حضور سه نمایندگانی از فراکسیون اصولگرایان، اصلاح طلبان و مستقلان برگزار می شود و در این انتخابات 9 نفر به عنوان عضو اصلی، سه نفر بازرس و سه نفر عضو علی البدل به این خانه راه می یابند.
فراهانی افزود: برگزاری انتخابات خانه احزاب استان مرکزی با حضور نماینده وزارت کشور و رئیس یا نماینده خانه احزاب کشور برگزار خواهد شد و عضو اعضای هیات رئیسه نیز توسط اعضای این خانه انتخاب می شوند.
وی یاد آور شد: 252 حزب و تشکل مجوز دار در کشور فعال است که 54 مورد آن در استان مرکزی فعال بوده و در انتخابات خانه احزاب استان می توانند شرکت داشته باشند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی افزود: مجوز فعالیت 50 حزب این استان از طریق دفاتر کشوری و 2 حزب در داخل استان صادر شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: فعالیت های دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان نیز حول 9 محور اصلی از جمله حوزه سلامت، بخش های حمایتی، آسیب های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد، ورزش و جوانان، دانشگاه ها و آموزش و پرورش انجام می شود.
غلامرضا فتح آبادی افزود: تدوین واجرای برنامه های اجتماعی و فرهنگی نخستین اقدام دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در سال جاری است که با حضور 80 دستگاه اجرایی در استان انجام می شود.
وی ادامه داد: افزایش تحرک اجتماعی، تقویت هماهنگی بین بخشی، ساماندهی و نظم بخشی فعالیت ها و توجه به اثر بخشی فعالیت های اجتماعی افزایش نقش دانشگاه ها در توسعه اجتماعی استان از جمله اهداف اجرای این برنامه در استان است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی با یادآوری اجرای مرحله دوم سند برنامه عملیاتی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی امسال در این استان گفت: اجرای این مرحله با حضور 42 دستگاه اجرایی از ابتدای مرداد ماه امسال آغاز شده است.
فتح آبادی افزود: 886 برنامه در حوزه مشاوره ای و آگاه سازی توسط دستگاه های اجرایی در مرحله دوم سند برنامه عملیاتی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استان مرکزی پیگیری می شود.
وی افزود: پیگیری و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی با همکاری 28 دستگاه اجرایی از دیگر برنامه های دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در سال جاری است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی ادامه داد: 27 سکونتگاه غیر رسمی در این استان وجود دارد که 11 درصد جمعیت استان در این مناطق ساکن است و ساماندهی این سکونتگاه ها نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی در استان دارد.
فتح آبادی گفت: فعالیت در حوزه اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی از ابتدای سال جاری آغاز شده است و در راستای اجرای این فعالیت ها 182 شورا، ستاد و کمیته در استان با یکدیگر ادغام و یکهزار و 626 نفر ساعت در وقت مدیران استان صرفه جویی شده است.
وی افزود: برگزاری مرحله دوم هفته فرهنگی شهرستان های استان در 6 شهرستان، برگزاری چهل و یکمین مسابقات قرآن کریم، برگزاری جشنواره ملی مهارت هنری هنرستان ها کشور، افزایش 35 درصدی کنسرت ها در استان مرکزی و برگزاری نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی با همکاری سازمان خبرگزرای جمهوری اسلامی و مرکز اطلاعات سازمان ملل از دیگر برنامه های این اداره کل در سال جاری است.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 48 پروانه بهره برداری امسال با اعتباری بالغ بر سه هزار و 453 میلیارد ریال در این استان صادر شده است که با بهره برداری از این طرح ها برای 727 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
مسعود بختیار افزود: 167 فقره جواز تاسیس نیز امسال با پیش بینی اعتبار 14 هزار و 619 میلیارد ریال در استان مرکزی صادر شده است که بهره برداری از این طرح ها برای پنج هزار و 2 نفر اشتغال به همراه دارد.
وی ادامه داد: 9 فقره پروانه اکتشاف معدن، 6 فقره گواهی کشف و چهار فقره پروانه بهره برداری از معدن امسال توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی صادر شده است.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطر نشان کرد: 91 میلیارد ریال حقوق دولتی وصولی معادن امسال توسط این سازمان وصول شده است.
بختیار گفت: 415 تن کالا امسال به ارزش 283 میلیون دلار کالاهای غیر نفتی از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده است که صادرات این کالاها از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب هشت و هفت درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: فرآورده های پتروشیمی، شمش آلومینیوم، پسته، ابمیوه، مواد شیمیایی، انواع شیشه، مصنوعات ریخته گری و الیاف پلی استر عمده کالاهای صادر شده از استان مرکزی در این مدت بوده است.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: این کالاها به افغانستان، ترکیه، عراق، پاکستان و ترکمنستان صادر شده است.
بختیار افزود: 28 هزار تن کالا به ارزش 84 میلیون دلار در این مدت به استان مرکزی وارد شده که واردات این کالاها به استان از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 26 و هفت درصد کاهش یافته است.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای یک میلیون و 429 هزار و 475 نفر جمعیت است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.