به گزارش ایرنا، سعید فائض پور روز پنجشنبه در دومین کارگروه اشتغال روستایی شهرستان ساوه، اظهار کرد: تسهیلات اختصاص یافته برای ایجاد اشتغال روستایی در استان مرکزی 500 میلیارد ریال است اما، طرح های مصوب توسعه اشتغال این سقف را رد کرده است.
وی افزود: طرح هایی که در نشست کارگروه امروز در بانک های عامل به مشکلاتی مانند تامین وثایق برخورد کرده اند، بررسی شد و 2 طرح جدید نیز به تصویب رسید.
فائض پور اظهار کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در شهرستان ساوه نسبت به سایر مناطق استان در وضعیت مناسب تری قرار دارد که حاصل جدیت حلقه تصمیم سازی و اجرایی و بانک ها در این خصوص است.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی گفت: در شهرستان های استان تاکنون 320 میلیارد ریال قرارداد اشتغال روستایی با بانک های عامل منعقد شده که از این میزان 220 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.
وی گفت: تلاش می شود تا پایان مرداد ماه جاری سهمیه 500 میلیارد ریالی استان در زمینه طرح های اشتغال روستایی با همکاری بانک ها جذب شود.
فائض پور در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری جشنواره «اقتصاد و فرهنگ روستایی» کشور به میزبانی اراک خبر داد.
وی افزود: این جشنواره با حضور 16 استان کشور از 8 تا 12 مرداد ماه جاری و با حضور 16 استان کشور در مرکز بین المللی نمایشگاه های غرب کشور در اراک دایر می شود.
معرفی و توانمندی ظرفیت های اقتصادی و اشتغالزایی حوزه روستایی استان مرکزی و نیز معرفی آداب و رسوم فرهنگی و اجتماعی این استان و تلاش برای افزایش اشتغال در بخش روستایی از جمله اهداف این جشنواره است..
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز در این نشست گفت: دستگاه های اجرایی و بانک ها برای افزایش اشتغال روستایی و تسهیل در پرداخت وام های مصوب در این شهرستان تلاش می کنند.
محمد بهاروند افزود: بانک سینا که از بانک های عامل در زمینه اعطای تسهیلات اشتغال روستایی است در ساوه عملکرد قابل قبولی دارد و از 22 طرح معرفی شده به این بانک تاکنون تسهیلات 6 طرح پرداخت شده و به زودی تسهیلات اشتغالزایی برای چهار طرح دیگر نیز پرداخت خواهد شد.
وی گفت: انتظار می رود بانک پارسیان نیز به عنوان دومین بانک دخیل در اعطای تسهیلات اشتغال روستایی تحرک بیشتری داشته باشد زیرا از 15 طرح معرفی شده به این بانک تاکنون فقط یک فقره تسهیلات پرداخت شده است.
وی، عمده مشکل متقاضیان طرح های اشتغال روستایی در شهرستان ساوه را سختگیری بانک ها در زمینه پذیرش وثایق عنوان کرد.
معاون استاندار مرکزی گفت: ساوه در زمینه طرح های اشتغال روستایی از مناطق پییشرو و موفق استان مرکزی به شمار می آید.
شهرستان ساوه با 285 هزار نفر جمعیت و 2 بخش مرکزی و نوبران افزون بر 120 روستای بالای 20 خانوار دارد.
در سال های اخیر با توسعه طرح های اشتغال روستایی و حمایت های دولت روند مهاجرت در ساوه معکوس شده که حدود 30 هزار روستایی به زادگاه خود برگشتند.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.