محمدرضا مختاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: واگن های باری لبه بلند به شرکت تجارت کوشش سپاهان و همچنین واگن های غله بر به شرکت پارسیان ریل شرق تحویل شده است.
وی ادامه داد: واگن های غله بر به سفارش شرکت پارسیان ریل شرق طراحی و ساخته شده و ارزش ریالی هر یک از آن ها نیز سه میلیارد ریال است.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک اظهار داشت: ساخت واگن های غله بر از محصولات جدید این شرکت است که می تواند با تولید انبوه نیاز داخل را به طور کامل تامین کند و صرفه جوی ارزی چشمگیری را به دنبال داشته باشد.
وی، ارزش ریالی هر یک از واگن های باری لبه بلند را نیز سه میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تولید 135 واگن باری در چهار ماه نخست امسال در شرکت واگن پارس اراک هدفگذاری شده بود که به دلیل مشکلات بانکی، کمبود نقدینگی شرکت های بهره بردار، سختگیری بیمه ها و مسائل مالیاتی این اهداف به طور کامل محقق نشد.
مختاری اضافه کرد: کمبود نقدینگی شرکت های بهره بردار مهمترین مشکل شرکت واگن پارس اراک است و برای اصلاح این امور باید حمایت از شرکت های بهره بردار در دستور کار دولت قرار گیرد.
شرکت واگن پارس اراک در سال 1354 آغاز به کار کرد و در سال 1364 با سرمایه‌ گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.
کارگاه های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت 33 هکتار جانمایی شده است.
این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی کشور است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.