به گزارش ایرنا، عباس محمدی هزاوه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با در نظر گرفتن بیش از 87 هزار خانوار ساوجی، حدود 4.6 درصد از مجموع خانوارهای این شهرستان 285 هزار نفری تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
وی افزود: جمعیت خانوارهای تحت پوشش 6 هزار و 910 نفر است که پنج هزار و 201 نفر از آنها را مستمری بگیران تشکیل می دهند.
محمدی افزود: در سه ماه نخست امسال و در راستای انجام وظایف حمایتی، مبلغ 52 میلیارد و 750 میلیون ریال به بیش از سه هزار مستمری بگیر ساوجی پرداخت شد.
به گفته این مسئول در مدت یاد شده همچنین 180 میلیارد ریال کمک هزینه ودیعه مسکن، 6 میلیارد ریال وام ازدواج و 49 فقره وام کارگشایی از سوی این نهاد به افراد نیازمند پرداخت و برای سه خانواده نیازمند نیز مسکن خریداری شد.
محمدی هزاوه اظهار داشت: هم اکنون 690 دانش آموز و 118 دانشجو زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) به تحصیل مشغول هستند.
وی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سه ماه نخست امسال یک میلیارد و 528 میلیون ریال حق بیمه برای 456 نفر از افراد تحت پوشش را به حساب تامین اجتماعی واریز کرد و در زمینه اشتغالزایی نیز در این مدت سه فقره وام به مبلغ 500 میلیون ریال و 32 فقره دیگر از منابع بانکی برای کاریابی 40 نفر از مددجویان پرداخت کرد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه گفت: درآمد صندوق های صدقات این شهرستان در سه ماه اول امسال افزون بر سه میلیارد و 543 میلیون ریال بوده که از سوی شهروندان و خیران به بیش از 23 هزار صندوق بزرگ، کوچک و متوسط واریز شده است.
محمدی هزاوه گفت: به دلیل جمع آوری صندوق های بزرگ از سطح شهر میزان صدقات جمع آوری شده در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال با کاهش محسوسی همراه شد.
وی گفت: 21 هزار نفر در شهرستان ساوه به عنوان مشترکان صدقات ثبت نام شده اند.
محمدی به رشد 12 درصدی حامیان مشارکت کننده در طرح های ایتام و محسنین اشاره کرد و گفت: در این مدت 2 هزار و 259حامی از 400 یتیم شهرستان ساوه حمایت کردند.
به گفته مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه بخشی از جمعیت 18 منطقه حاشیه ای این شهرستان شامل 510 نفر در قالب 183 خانوار؛ زیر پوشش خدمات این نهاد قرار دارند.
وی همچنین از ورود 130 خانوار نیازمند در سه ماه نخست امسال به جرگه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه خبر داد.
شهرستان ساوه دارای 285 هزار نفر جمعیت است که بخش اعظم این جمعیت (حدود 230 هزار نفر ) در شهر ساوه زندگی می کنند.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.