با حضور مجمع نمایندگان استان و مدیران‌عامل شرکت برق منطقه‌ای و توزیع برق استان آخرین وضعیت تولید، توزیع و مصرف برق در استان مرکزی بررسی شد.

به گزارش ایلنا از اراک، در این جلسه شبیهی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر، محمد الله‌داد مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی و بادرستانی مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند ضمن ارایه گزارشی از میزان مصرف برق و بروز برخی مشکلات  به خاطر خاموشی‌ها ارایه دادند .

ابراهیمی نماینده شازند در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در حاشیه این جلسه گفت: با توجه به شرایط خاموشی‌ها در سطح کشور و محدودیت‌های که در زمینه تولید و توزیع برق پیش آمده این جلسه تشکیل شد .

وی ادامه داد: عمده مشکلات پیش آمده در تولید برق در مناطق جنوب کشور است که این محدودیت‌ها قرار است به شکلی مدیریت شود که در ساعاتی که صنایع و کسبه از برق استفاده می‌کنند خاموشی کمتری داشته باشیم اما بخشی از خاموشی ها اجتناب ناپذیر است .

رئیس مجمع نمایندگان استان ادامه داد: مجمع نمایندگان با دستگاه‌های مختلف و متناسب با شرایط به وجود آمده جلسه برگزار خواهد کرد که قرار است بحث آب هم با حضور مدیران حوزه آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری و روستایی بررسی شود .

ابراهیمی افزود: وضعیت آب هم از نظر کشاورزی و شرب با محدودیت‌های روبه رو شده که در این رابطه هم تصمیماتی اخذ خواهد شد.

وی گفت: بحث خرید محصولات کشاورزی و مباحث مربوط به تعاونی‌ها، اشتغال و تامین اجتماعی هم بررسی می‌شود و در نهایت مجمع نمایندگان با آیت الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی دیدار می‌کنند.

شبیهی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر هم با اشاره به روزهای گرم سال و محدودیت در تولید برق ضمن عذرخواهی به خاطره برخی خاموشی ها و قدردانی از همکاری مردم و صاحبان صنایع در صرفه جویی مصرف برق از آنها خواست این روند را همچنان ادامه دهند تا کشور از این وضعیت خارج شود .

شبیهی به افزایش بیش از 57 هزار مگاواتی پیک بار مصرف برق در کشور اشاره کرد و افزود: مردم عزیزمان می توانند با رعایت برخی اصول و کارهای ساده خاموشی‌ها را کاهش دهند.

وی خاموشی لامپ‌های اضافه، تنظیم درجه کولرها روی 24 تا 26 درجه، استفاده از نور روزانه برای روشنایی منازل، خاموش کردن تمام وسایل برقی و سرمایشی بعد از ساعات اداری را از راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق دانست و افزود: در استان مرکزی پیک بار تقریبا 2800 مگاوات هست و در برق منطقه‌ای باختر 1200 مگاوات و از نظر ظرفیت‌هایی که در استان مرکزی داریم چه در حوزه تولید، توزیع و انتقال هیچ محدودیتی ما نداریم ولی به هر حال این یک عامل کشوری است که باید یک شبکه بزرگ سراسری را همراهی کنیم .

شبیهی افزود: در سطح کشور بیش از 8 و نیم تا 10 درصد رشد مصرف برق  نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.