به گزارش ایرنا، مهدی زندیه وکیلی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو) در فرهنگسرای شهر اراک، افزود: تولید رقابتی و باکیفیت و حضور در بازارهای جهانی در صورتی میسر است که حوزه تولید استان به عنوان یکی از قطب های صنعت کشور مجهز به دانش فنی و تجهیزات روز باشد و در عرصه رقابت حرف برای گفتن داشته باشد.
وی ادامه داد: صنایع بزرگ و مادر تخصصی استان برای ماندن در صحنه باید نگاه آینده نگر و برنامه استراتژیک بلند مدت داشته باشند و حضور هدفمند و تصاحب بازارهای داخلی و خارجی به صورت جدی در دستور کارشان باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اضافه کرد: ایرالکو در گذشته ای نه چندان دور تنها تولید کننده آلومینیوم در خاورمیانه محسوب می شد اما ،امروز برخی کشورهای منطقه در این خصوص از ایرالکو پیشی گرفته اند و باید برنامه عملیاتی دقیقی برای افزایش تولید کیفی 180 هزار تنی این صنعت در سال تدوین شود.
زندیه وکیلی اظهار داشت: با توجه به اینکه استان مرکزی به عنوان مهد صنعت در نقاط مختلف کشور معرفی شده به منظور تحول آفرینی در صنعت باید پیشرو و الگو باشد.
وی اضافه کرد: مهمترین اقدامی که در کوتاه مدت باید برای شرکت ایرالکو انجام شود خروج دیگ های فرسوده از مدار تولید است که در این راستا با وجود تمام وعده ها در سال های قبل هنوز بخشی از تجهیزات فرسوده باقیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: همانطور که خروج دیگ های فرسوده شرکت ایرالکو از مدار تولید در راستای الزامات زیست محیطی برای مدیریت استان اهمیت دارد، ایرالکو نیز باید نسبت به نوسازی و به روز رسانی خطوط تولید بکوشد تا تولید و اشتغال آن در سنوات آتی تضمین شود.
زندیه وکیلی بیان کرد: ساخت کارگاه جدید آند سازی و انتقال آن به محدوده شهرک صنعتی خیرآباد دیگر از خواسته مسئولان و مردم شهرستان اراک است که انتظار می رود مدیریت جدید این واحد تولیدی نسبت به این مهم اقدامات شایسته انجام دهد.
وی گفت: انتقال واحد آندسازی ایرالکو ضمن نیاز اساسی این شرکت، مصوبه هیات وزیران است و بر اساس گزارش های موجود هزینه ساخت آن بعد از سه سال برگشت سرمایه خواهد داشت.
زندیه وکیلی با بیان اینکه هفت سال از آغاز عملیات اجرایی طرح آندسازی در شهرک صنعتی خیرآباد اراک می گذرد، اظهار داشت: از همان زمان مدیران شرکت به دنبال جذب سرمایه گذار و یا دریافت تسهیلات بانکی برای ساخت این واحد بودند در صورتی که اگر از محل اعتبارات داخلی شرکت عملیات اجرایی آن کلید می خورد، اکنون بخش عمده ای از آن محقق شده بود.
وی ادامه داد: تولید آند در محل فعلی ایرالکو به دلیل واقع شدن در حریم شهری عامل آلایندگی هوای اراک است و با توجه به اینکه بخش عمده ای از ماشین آلات مورد نیاز این واحد تهیه شده انتظار می رود مدیریت جدید این شرکت برای ساخت و راه اندازی این واحد برنامه ریزی کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: در صورتی که شرکت ایرالکو برای ساخت واحد آند سازی تصمیم به دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی بگیرد، مدیریت استان از این مهم حمایت می کند.
وی ادامه داد: بخش عمده ای از آند مورد نیاز ایرالکو با قیمتی بالا از کشورهای خارجی وارد می شود و می طلبد که هر چه سریعتر واحد آندسازی خیرآباد راه اندازی شود تا در آینده واردات این ماده اولیه با مشکل مواجه نشود.
زندیه وکیلی افزود: ساخت کارگاه آندسازی و خروج دیگ های فرسوده از مدار تولید در راستای کاهش آلودگی هوای اراک، تنها خواسته مردم و مسئولان از شرکت ایرالکو است و انتظار می رود مدیریت جدید این شرکت نسبت به این خواسته های مردم و مسئولان جامه عمل بپوشاند.
مدیرعامل جدید شرکت ایرالکو نیز گفت: حفظ شرکت ایرالکو نیازمند همکاری و همراهی مسئولان استانی و شهرستانی است.
احمد مجیدی افزود: مسائل حاشیه ای شرکت ایرالکو بیشتر از مشکلات داخلی آن است که این مهم باید با همکاری دستگاه های مختلف استان رفع شود.
وی بیان کرد: بیش از 11 هزار واحد تولیدی با حدود 250 هزار نیروی انسانی وابسته به شرکت ایرالکو است و در صورتی که محصولات تولیدی ایرالکو به این واحد های تولیدی نرسد آن ها با مشکل مواد اولیه مواجه می شوند.
مدیرعامل جدید شرکت ایرالکو با بیان اینکه ماهانه بیش از 25 میلیون دلار منابع مالی برای اداره این شرکت نیاز است، گفت: بیش از 80 درصد مواد اولیه این شرکت وارداتی است.
وی بیان کرد: روزانه بیش از یکهزار تن پودر آلومینا در ایرالکو نیاز است و باید ذخیره مناسب از مواد اولیه تامین شود.
مجیدی اضافه کرد: نیروی انسانی ایرالکو در سال 89 سه هزار و 820 نفر بود که امروز به چهار هزار 720 نفر رسیده و این مهم هزینه های سربار و هزینه های تولید را بالا می برد.
وی توضیح داد: بر مبنای حسابرسی منتهی به سال 1396، تعهدات ایرالکو بیش از 9 هزار و 200 میلیارد ریال برآورد می شود که از میزان بیش از 2 هزار میلیارد ریال بدهکاری این واحد تولیدی به شرکت برق باختر است.
در این آیین احمد مجیدی به عنوان مدیرعامل ایرالکو معرفی و از زحمات مهدی ثقفی مدیرعامل سابق این واحد تولیدی تقدیر شد.
شرکت آلومینیوم ایران( ایرالکو) به عنوان صنعت مادرتخصصی در تولید انواع شمش های آلومینیوم فعالیت دارد که در سال 1351 در اراک تاسیس شده است.
این شرکت در مجموعه فضای کارگاهی به وسعت 232 هکتار در کیلومتر 5 جاده اراک - تهران واقع شده است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.