آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: سیاست های داخلی و منطقه ای سران آل سعود در معرض شکست است و به زودی این مسئله برهمگان روشن می شود.
وی ادامه داد: ناکامی ولیعهد سعودی در اداره امور داخلی کشور عربستان و در اجرای برنامه های اقتصادی، اجتماعی نارضایتی ملت عربستان را موجب شده و ثبات نظام حاکمیتی این کشور را متاثر کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: بخش عمده ای از مشکلات داخلی کشور عربستان به دلیل ارتباط نزدیک ولیعهد این کشور با اسرائیل و آمریکا است چرا که اسرائیل و آمریکا دشمنان قسم خورده اسلام هستند و این مهم منافع پیروان این دین مقدس را در منطقه به خطر انداخته و آل سعود باید در اسرع وقت نسبت به سیاست های خارجی خود تجدید نظر کند.
وی اضافه کرد: کاهش مراودات اقتصادی به خصوص معاملات مسکن، تعطیلی تعداد قابل توجهی از صنایع و همچنین کسری 35 درصدی بودجه در عربستان، نابسامانی اقتصادی بی سابقه ای را در این کشور رقم زده و جرقه ای کافی است تا مردم این کشور دست به اعتراضات گسترده بزنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: آل سعود با 2 برابر کردن قیمت سوخت و انرژی درصدد جبران کسری بودجه خود برآمده است در صورتی که بخش عمده ای از مردم این کشور به طور بی سابقه برای دریافت یارانه نام نویسی کرده اند و این مهم همه معادلات آل سعود را بر هم می ریزد.
وی اظهار داشت: حمله بی حاصل به یمن، حمایت از گروهک های تکفیری و انعقاد قراردادهای تسلیحاتی با ایالات متحده باعث شده که در سال های اخیر بیش از 300 میلیارد دلار از ذخایر ارزی عربستان به هدر رود که این نیز بخش مهمی از نارضاتی عمومی در عربستان را رقم زده است.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: مسائل داخلی عربستان، فشارها، تهدیدها، کودک کشی در یمن، اشغال بحرین، در محاصره گرفتن علما، شیخ عیسی قاسم، مقابله با حزب الله و جبهه مقاومت، دستگیری سعد حریری نخست وزیر لبنان و بسیاری از تحرکات دیگر بخشی از سیاست های نادرست عربستان است.
وی توضیح داد: انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف و پشتیبانی آل سعود از این فرآیند با برنامه ریزی اسرائیل جنایتکار و آمریکا موضوعی است که دیر یا زود آتش آن دامان آل سعود را خواهد گرفت.
امام جمعه اراک بیان کرد: شرایط داخلی کشور عربستان به گونه ای است که حتی وهابیت تکفیری هم زیر بار اسرائیل و آمریکا نمی روند و ادامه ارتباط ولیعهد آل سعود با این 2 کشورخشم عمومی مردمش را به دنبال خواهد داشت.
وی اضافه کرد: تعداد زیادی از شاهزادگان، نویسندگان، بانوان، روشنفکران، نخبگان، شیعیان و آزادی خواهان عربستان به دستور نظام حاکمیتی این کشور دستگیر شده اند و آل سعود به دلیل بی اعتمادی به مردم این کشور برای حفظ امنیت از نیروهای اسرائیلی استفاده کرده است.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: ملت عربستان می خواهد آزاد باشد و سیاست های آمریکا و اسرائیل را نمی بپذیرد و آل سعود با رفتار بی منطق خود طرفداران داخلی و حتی وهابیت تکفیری را از دست می دهد.
وی تاکید کرد: جهان اسلام از آل سعود انتظار دارد حسن همجواری را رعایت کرده و در محافل مختلف بین المللی به خصوص اپک برای پیشرفت جهان اسلامی تلاش کند و ضمن حمایت از فلسطین و کشورهای مظلوم منطقه دست رد به سینه نامحرمان و دشمنان اسلام بزنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآوری کرد: اگر آل سعود خود را خادم الحرمین می داند باید با تمام وجود از جهان اسلام حمایت کند.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت در قلب ایران قرار دارد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.