احمدرضا جعفری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای این مجتمع 2 و نیم لیتر آب تخصیص شده که این میزان جوابگوی نیاز 104 قطعه گلخانه دایر نیست.
وی اظهارداشت: آب مصرفی این مجتمع گلخانه ای از یک حلقه چاه تامین می شود که این چاه 13 و نیم لیتر در ثانیه آبدهی دارد اما بر اساس مجوز 2 و نیم لیتر در ثانیه آب تخصیص شده است.
جعفری بیان کرد: خرید یک حلقه چاه در اطراف این مجتمع گلخانه ای به منظور برای رفع مشکل زیر ساختی آب ضروری است که در صورت تامین منابع مالی 20 میلیارد ریالی از اعتبارات دولتی و خرید نقدی چاه بخشی از نیاز آبی این مجتمع رفع می شود.
مدیر جهاد کشاورزی گفت: یک حلقه چاه دیگر در مجتمع گلخانه ای این شهرستان بایستی حفر شود که فرآیند مطالعات و مکان یابی آن ضروری است.
جعفری توضیح داد: با حفر چاه دوم و بهره برداری از آن یک لیتر آب بر ثانیه به این مجتمع تزریق می شود و بخشی از کسری آب در تولید جبران خواهد شد.
وی یادآور شد: عملیات اجرایی ساخت مجتمع گلخانه ای شهرستان خمین از سال 86 کلید خورده و واگذاری 104 قطعه زمین برای راه اندازی گلخانه در این مجتمع طراحی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی خمین ادامه داد: این طرح در زمینی به وسعت 100هکتار در کیلومتر 6 محور خمین - اراک در حال تکمیل است و تاکنون برای این مجتمع 25 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
جعفری گفت: هفت قطعه زمین در این مجتمع گلخانه ای تاکنون واگذار، 6 واحد در حال ساخت و هفت واحد در حال واگذاری زمین برای ایجاد گلخانه است.
مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: با راه اندازی هفت واحد گلخانه ای در این مجتمع و تولید گل شاخه بریده رز و توت فرنگی برای 15 نفر فرصت شغلی فراهم شده است.
جعفری گفت: در صورت فراهم شدن زیر ساخت ها و بهره برداری کامل از 104 واحد گلخانه ای در این مجتمع 530 فرصت شغلی مستقیم و 960 شغل جانبی ایجاد می شود.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی به دلیل محدودیت آب واگذاری زمین در مجتمع گلخانه ای خمین متوقف شده است.
خمین واقع در جنوب استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که 52 درصد آن کشاورز است.
این شهرستان رتبه دوم تولید گل شاخه بریده را پس از محلات در استان مرکزی دارد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.