به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در جمع کارکنان دانشگاه فرهنگیان اراک، افزود: هر ایده و نظریه پردازی که با هدف حل مشکلات و تقویت بنیه علمی و فناوری کشور از سوی دانشگاهیان ارائه شود قابل تقدیر است و باید در بخش های مختلف جامعه به کار گرفته شود.
وی ادامه داد: نخبگان دانشگاهی باید اثربخشی تولیدهای علمی را در جامعه بیشتر کنند و دانشجویان در تحقیقات باید رویکردی کاربردی و منطبق با نیازهای روز جامعه داشته باشند.
امام جمعه اراک بر تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت نیز تاکید کرد و گفت: درحالی که چرخه علم وفناوری مبنای بسیاری از فعالیت هادر جامعه است، راهبری مسیر توسعه استان مرکزی نیز با مشارکت و تعامل همه جانبه جامعه دانشگاهی و صنعتی امکانپذیر است.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: نقش دانشگاه ها و مراکز علمی در ترویج آموزه های دینی و ارزش های والای انقلابی نیز تاثیر گذار است و باید از این ظرفیت در راستای هدایتگری نسل جوان اسلامی استفاده کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: معنویت و تقوا در دانشگاه ها باید همگام با علم و دانش گسترش یابد چرا که علم بدون تقوا نمی تواند جامعه را در مسیر متعالی قرار دهد.
100 هزار دانشجو در 80 دانشگاه در نقاط مختلف استان مرکزی تحصیل می کنند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.