به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره) اراک افزود: با توجه به صنعتی بودن شهرستان اراک ایجاد درمانگاه تخصصی بیمارستان امام خمینی(ره) و مجتمع فرهنگی تامین اجتماعی در این شهرستان برای افزایش خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم از نیازهای ضروری است.
وی ادامه داد: امید است با همکاری و همراهی مسئولان استان مرکزی و شهرستان اراک در مدت 2 هفته آینده عملیات اجرایی این طرح ها آغاز شود.
استاندار مرکزی با یادآوری بازسازی بخش های سی سی یو و آی سی یو بیمارستان امام خمینی(ره) اراک گفت: با اجرای این طرح زیر بنای این بخش ها از 600 متر به 750 متر و تخت های آنها از هشت تخت به 12 تخت افزایش می یابد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی نیز در سخنانی گفت: اداره کل تامین اجتماعی این استان سالانه حدود 16 هزار میلیارد ریال در بخش بیمه ای درآمد کسب کرده و 16 هزار و 200 میلیارد ریال برای ارائه خدمت به بیمه شدگان در بخش های مختلف به جزء درمان هزینه می کند.
محمد رضا بیدهندی افزود: 930 هزار نفر شامل 65 درصد جمعیت یک میلیون و 400 هزار نفری این استان تحت پوشش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.
وی ادامه داد: اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی از نظر افراد تحت پوشش رتبه ششم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی افزود: اکنون 88 هزار بازنشسته از خدمات تامین اجتماعی این استان بهره مند می شوند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: سازمان تامین اجتماعی با سه بیمارستان ملکی در شهرستان های اراک، ساوه و شازند و هشت مرکز درمانی در شهرستان های مختلف به جمعیت تحت پوشش و مردم استان خدمات درمانی ارائه می کند.
دکتر ثریا پازوکی افزود: کمبود رادیولوژیست یکی از مشکلات بیمارستان امام خمینی (ره) اراک است که با حمایت های استانداری این معضل برطرف می شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی یاد آور شد: 15 هزار نفر سال گذشته به بخش ام آر آی بیمارستان امام خمینی(ره) اراک مراجعه و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کردند.
پازوکی ضریب اشغال تخت های بیمارستان امام خمینی(ره) اراک را حدود 90 درصد عنوان کرد و گفت: 144 تخت در این بیمارستان وجود داشته و اکنون 160 بیمار در این بیمارستان بستری هستند.
وی ادامه داد: سال گذشته یک میلیون نفر به بخش سرپایی بیمارستان امام خمینی(ره) اراک مراجعه کرده اند و خدمات درمانی دریافت کردند.
خدمات درمانی تامین اجتماعی استان مرکزی از طریق سه مرکز درمانی در ساوه، اراک و شازند و هفت درمانگاه فعال انجام می شود.
297 هزار و 806 نفر از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که با احتساب افراد تبعی شمار بیمه شدگان این استان به 773 هزار و 343 نفر می رسد.
خدمات درمانی تامین اجتماعی در استان مرکزی از طریق سه واحد بیمارستانی در اراک، ساوه و شازند و هفت درمانگاه فعال انجام می شود.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.