سعید فرخی روز چهارشنبه در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان مرکزی افزود: این استان با جذب و جلب 650 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب سال گذشته این رتبه را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: 50 طرح مصوب سرمایه گذاری خارجی با حجم سرمایه گذاری یک میلیارد و 650 میلیون دلار در استان مرکزی وجود دارد که استان با جذب این میزان سرمایه گذاری خارجی در سال گذشته نسبت به سال های قبل عملکرد مناسبتری داشته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی صیانت از سرمایه سرمایه گذاران را از برنامه های اولویت دار استانداری عنوان کرد و گفت: نیاز است راهکارهای مناسب با استفاده از ظرفیت های داخلی استان برای حفظ و صیانت از سرمایه سرمایه گذاران خارجی توسط کمیته تخصصی در این حوزه اندیشیده شود.
فرخی ادامه داد: دستگاه های فعال و خدمت رسان در حوزه سرمایه گذاری استان مرکزی باید شاخص های تاثیر گذار بر رونق سرمایه گذاری را شناسایی کنند.
استان مرکزی با مساحتی معادل 29 هزار و 127 کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کشور را در برگرفته است.
استان مرکزی دارای موقعیت ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته و مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطب­های صنعتی و بازار مصرف از توانمندی­های اقتصادی مناسبب برای سرمایه گذاری است.
اصالت تاریخی، وسعت منابع مادی، انسانی و توانمندی‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری به خصوص در حوزه صنعت، موجب شده است استان مرکزی از ابتدای فرآیند جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور همواره یکی از مقاصد جذب سرمایه‌گذاران خارجی باشد.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.