به گزارش ایرنا، سعید حمیدی روز پنجشنبه در دومین همایش بنیاد مردمی حامی توسعه دانشگاه اراک، افزود: اکشوردر عرصه اقتصادی، زیست محیطی، کمبود منابع آبی و موضوعات اجتماعی با مسائلی مواجه است که گره گشایی از این مشکلات و پاسخ به نیازهای جامعه در گرو مشارکت اصحاب اندیشه و علم در کانون های دانشگاهی و پژوهشی است.
وی اظهارداشت: چهار پژوهشکده دانشگاه اراک در بخش های مختلف فعالیت پژوهشی دارندکه سویه فعالیت های این مراکز بر تولید پژوهش های کاربردی است.
رئیس دانشگاه اراک گفت: کمبود برخی تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی از چالش های جدی دانشگاه اراک است و نیروهای کارآمد دانشگاهی برای اثرگذاری علوم نظری باید از خدمات مراکز تحقیقاتی بهره مند شوند.
حمیدی افزود: کمبود امکانات خوابگاهی به ویژه برای دانشجویان دختران دانشگاه اراک از مشکلاتی است که باید پیش از سال تحصیلی جدید حل شود چرا که با امکانات فعلی حضور 6 دانشجو در یک اتاق کیفیت آموزشی را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی اظهار داشت: 2 هزار و 800 مرکز آموزش عالی در کشور دایر است که 170 واحد با بودجه مستقیم دولت اداره می شود و بودجه محدود توان رسیدگی مطلوب به این حوزه را نمی دهد.
رئیس دانشگاه اراک گفت: برای بالندگی مراکز دانشگاهی باید حمایت های مردمی در کنار دولت تعریف شود در غیر این صورت توسعه پایدار محقق نخواهد شد.
حمیدی افزود: ارتباط دانشگاه با حوزه صنعت و کشاورزی ماموریت جدید دانشگاه اراک است تا با همکاری شرکت های فناوری و مراکز رشد در راستای اهداف آموزش عالی قدم بردارد.
وی اظهار داشت: دانشگاه اراک 14 شرکت دانش بنیان دارد که در بخش های مختلف قراردادهایی را منعقد کرده است.
میزگردی با حضور مسئولان استانی با عنوان سرمایه گذاری با هدف توسعه دانشگاه اراک در حاشیه این برنامه برگزار شد.
ساختمان اداره کل آموزش، آزمایشگاه مرکزی و کارگاه آموزش تعمیرات گریبکس اتوماتیک پیشرفته دانشگاه اراک با منابع اعتباری 18 میلیارد و 500 میلیون ریال بهره برداری شد که بخشی از این سرمایه از محل اعتبارات دانشگاه و بقیه با مشارکت خیران تامین شده است.
هفت هزار و 200 دانشجو زیر نظر 300 عضو هیات علمی در 6 دانشکده در دانشگاه اراک به تحصیل اشتغال دارند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.