به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در آیین معارفه امام جمعه خمین در بیت تاریخی امام خمینی(ره)، افزود: دشمنان و منافقان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی توطئه های زیادی را علیه ایران طراحی کردند اما، هر بار این دسیسه ها با حضور آگاهانه مردم در هم شکسته است.
وی اظهارکرد: هجمه و اقدامات شوم منافقان همواره علیه نظام اسلامی بوده است امادشمنان هرگز نتواسته اند کاری از پیش ببرند چرا که امت اسلامی ایران آرمان های انقلاب را پاس می دارند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: مشکلاتی در کشور وجود دارد و مردم مطالباتی دارند که از طریق مجاری قانونی و با همدلی و همراهی قابل حل است و نباید اجازه سوء استفاده به دشمن داده شود.
آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: خمین زادگاه رهبر جهانی اسلام است که سرفصل جدیدی در تاریخ بشریت به وجود آورد و رسیدگی به مشکلات مردم ولایتمدار و انقلابی خمین یک افتخار است.
وی گفت: خدمت در جایگاه خطیب جمعه حساس و مهم است و امام جمعه سابق خمین منشاء خدمات و طرح های فرهنگی بسیاری در زادگاه امام راحل بود که باید این خدمات استمرار یابد.
مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی نیز در این آیین گفت: نماز جمعه نماز حاکمیت اسلام است و 2 وظیفه تبیین دیدگاه های ولایت فقیه و بیان مسائل و کم و کاستی های هر منطقه را بر عهده دارد.
حجت الاسلام محمد حاجی پور افزود: دیدگاه های رهبر معظم انقلاب اسلامی از تریبون نماز جمعه برای مردم عنوان می شود که عامل وحدت و همگرایی در جامعه است و طرح کم و کاستی ها و مشکلات هر منطقه نیز از این تریبون نقد منصفانه برای پیشبرد سریعتر امور است.
وی ادامه داد: امام جمعه سابق خمین در 14 سال خدمت خود در زادگاه معمار کبیر کارنامه خوبی بر جا گذاشت و خدمت در هر نقطه از این میهن اسلامی مقدس است و امید می رودامام جمعه جدید نیز منشاء خدمات ارزنده ای باشد.
مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی گفت:از 767 شهید عضو ستاد نماز جمعه استان مرکزی 18 شهید متعلق به زادگاه معمار کبیر انقلاب است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: اتحاد و انسجام در جامعه عامل بصیرت افزایی و روشنگری است که ملت ایران بیش از هر زمان دیگری اتحاد خود را حفظ می کنند.
فتح الله حقیقی افزود: استکبار جهانی درصدد است که اتحاد و غیرت دینی امت اسلامی را خدشه دار کند چرا که دنیا بر اساس طراحی ها و نقشه های استکبار پیش نمی رود بر همین اساس در عراق و سوریه میلیاردها دلار هزینه شد تا جنگ نیابتی ایجاد شود.
وی اظهار داشت: از مصادیق وحدت این است که جوانان نسبت به اهداف استکبار هوشیار باشند و بدانند دشمن چه اهدافی را را دنبال می کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: آمریکا و استکبار با جنگ های رو در رو و جنگ های نیابتی نتوانستند به اهداف خود برسند و امروز غیرت مسلمانان را هدف قرار داده اند، اما شکست آن ها در عرصه های مختلف نشان دهنده این است که کشورهای دیگر و خاورمیانه بر اساس نقشه آمریکا و طراحی های استکبار حرکت نمی کنند.
وی خاطرنشان کرد: مردم انقلابی و ولایتمدار نظام جمهوری اسلامی در مقابله با مشکلات اجازه هیچ گونه سوء استفاده به دشمنان را نمی دهند و مدیران نیز باید نسبت به مطالبات صنفی گوش شنوا داشته باشند و برای رفع مشکلات برنامه ریزی کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: نظام جمهوری اسلامی در حیات 40 ساله خود در سایه اتحاد و همبستگی به اقتدار رسیده و دشمن با هر نقشه شوم نتوانسته است خدشه ای به اقتدار نظام وارد کند.
در این آیین از زحمات حجت الاسلام سید علی حسینی تقدیر و حجت الاسلام سید علی حسینی پور به عنوان امام جمعه خمین معرفی شد.
شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که نماز جمعه در 2 شهر خمین و قورچی باشی اقامه می شود.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.