حجت الله مهدیان روز سه شنبه در نشست هم اندیشی مدیران عامل تعاونی توسعه و عمران کشور در محلات افزود: سهم این بانک برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و فراگیر 20 هزار میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: با توجه به بحران بیکاری در کشور طرح ملی اشتغال پایدار روستایی از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب و توسط دولت تدبیر و امید ابلاغ شد.
مهدیان تصریح کرد: 320 هزار میلیارد ریال برای تحقق برنامه های اشتغال محور روستایی در بودجه پیش بینی شده است.
وی اظهارکرد: بر اساس این طرح بالغ ‌بر 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک توسعه تعاون، بانک کشاورزی، پست ‌بانک و صندوق کارآفرینی و امید برای ایجاد اشتغال فراگیر تخصیص‌ یافته است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: بر اساس تخصیص‌های صورت گرفته بانک توسعه تعاون، 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ چهار تا 10 درصد در بخش‌های مختلف برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی روستایی و عشایری پرداخت می‌کند.
مهدیان با تأکید بر اینکه اجرای طرح حمایت از اشتغال پایدار روستایی در اولویت نخست بانک توسعه تعاون است، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات در قالب این طرح فرصتی مناسب برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری محسوب می شود.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون ادامه داد: تخصیص این میزان اعتبار در تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی بی سابقه است اما از این ظرفیت و امکانات تاکنون در حد مطلوب شرکت های تعاونی استفاده نشده است.
وی ادامه داد: تنها حدود 10 درصد متقاضیان درخواست تسهیلات در سامانه کارا را تعاونی ها تشکیل می دهند در حالی که قبل از تصویب و تخصیص این میزان بودجه، تقاضاهای بسیاری برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت ارائه شده بود.
مهدیان گفت: 70 درصد تسهیلات اعتباری این بانک در بخش تعاون و 30 درصد نیز در سایر بخش ها پرداخت می شود.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعیت است که قطب تولید ماهی زینتی، سنگ نما و گل و گیاه کشور محسوب می شود.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.