سعید فرخی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از سیلوی ذخیره گندم 25 هزار تنی شهرستان خنداب افزود: 30 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان مرکزی با آغاز فصل برداشت این محصول از گندمکاران به صورت تضمینی خریداری و در سیلوهای استان ذخیره شده است
وی بیان داشت: خرید تضمینی محصول گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان مرکزی تا شهریور امسال ادامه دارد.
معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: با توجه به بارش های بهاره پیش بینی می شود امسال 250 هزار تن گندم از مزارع استان مرکزی برداشت شود.
فرخی با یادآوری وجود 250 هزار تن گندم در سیلوهای ذخیره سازی گفت: با توجه به مصرف سالانه حدود 130 هزار تن گندم در استان، این حجم ذخیره سازی معادل مصرف 2 سال شهروندان است.
معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی یاد آور شد: مرحله نخست سیلوی ذخیره سازی گندم شهرستان خنداب با ظرفیت نگهداری 12 هزار و 500 تن گندم با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال برای تسهیل در امر نگهداری و جلوگیری از حمل محصول گندمکاران این شهرستان به سایر شهرستان ها ایجاد شده است.
فرخی افزود: با بهره برداری از مرحله نخست سیلوی ذخیره سازی گندم خنداب زمینه اشتغال برای 10 نفر از مردم این شهرستان به صورت مستقیم ایجاد شده است.
وی ادامه داد: بخشی از اعتبار مورد نیاز ساخت این سیلو از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی تامین شده است که این مهم نشان از اهمیت تزریق اعتبارات در توسعه و پیشرفت مناطق روستایی استان دارد.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تامین نیاز بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.
1955/3075/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.