سید مهدی مقدسی روز شنبه در انتخابات هشتمین دوره شورای اجرایی انجمن علمی، آموزشی معلمان فیزیک استان مرکزی در اراک افزود: تنها در یک درصد از بخش های تحقیق و توسعه صنایع استان فعالیت های پژوهشی انجام می شود.
وی ادامه داد: اعتبارات طرح های پژوهشی در آموزش و پرورش و دانشگاه ها ناچیز است و بازنگری تخصیص بودجه به این حوزه نیازمند بازنگری جدی است.
مقدسی گفت: ظرفیت های معدنی بکری در کشور وجود دارد که این ذخایر اکنون به صورت خام به دیگر کشورها صادر می شود که پر رنگ تر شدن نقش تحقیقات کاربردی و پژوهش می تواند از خام فروشی جلوگیری کند.
وی با یادآوری وجود برخی مشکلات اقتصادی در کشور افزود: قوه قضائیه، دولت و مجلس شورای اسلامی باید تکالیف خود را در زمینه رفع مشکلات اقتصادی مردم به درستی و بپذیرند و برای رفع آن تلاش کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: 187 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهان سامان بخشی حوزه اقتصادی دولت هستند.
مقدسی از تشکیل کارگروهی متشکل از سران سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه برای رفع مشکلات اقتصادی در کشور خبر داد و گفت: برای بررسی تنگناهای اقتصادی و بازگشت آرامش به کشور سران سه قوه برنامه ریزی هایی را در دستور کار قرار داده اند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت افزود: 6 طرح برای بازگشت آرامش اقتصادی به کشور تصویب شده است.
2 هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی در استان مرکزی فعالیت می کنند.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.