به گزارش ایرنا، احمد طهرانی روز پنجشنبه در همایش پیشگیری از اعتیاد در کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی(ره)، افزود: ف مردمی توان و تخصص متنوعی را در پیشگیری و مهار اسیب های اجتماعی دارند که باید به صورت هدفمند و اصولی در راهبردهای کاهش آسیب دخیل داده شوند.
وی بیان کرد: کاهش آسیب های اجتماعی در زمره مسائل اولویت دار کشور تعریف شده و باید از همه ظرفیت ها در این خصوص بهره جست.
فرماندار خمین تاکید کرد: کاهش آسیب اعتیاد عزم ملی می طلبد و ریشه یابی علل و ماهیت این پدیده شوم در کاهش و مهار آن ضروری است.
طهرانی گفت: همراهی سمن ها با حوزه دولتی و خصوصی لازمه توسعه است چراکه دولت به تنهایی توانایی مقابله با گسترش اعتیاد در کشور را ندارد.
وی افزود: سن گرایش به اعتیاد در سال های اخیر کمتر شده و می طلبد که نظام تعلیم و تربیت روش های اثربخش جدیدی را با مشارکت سمن ها برای آگاه سازی قشر جوان و نوجوان داشته باشد.
فرماندار خمین افزود:خانه جوان و خانه سمن ها در سه ماهه دوم سال جاری با تعیین مکان مناسب راه اندازی می شود.
معاون شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در این آیین گفت: هفت هزار و 432 کیلوگرم انواع مخدر پارسال در این استان کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه قبل میزان کشفیات 25 درصد رشد داشته است.
ابراهیم عباسی بیان کرد: 300 هزار دانش آموز استان در سال تحصیلی گذشته آموزش های پیشگیری از اعتیاد را فرا گرفتند و 25 درصد والدین دانش آموزان نیز از آموزش های پیشگیری اعتیاد به خصوص مواد مخدر صنعتی بهره مند شدند.
معاون دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در این همایش گفت: دشمن دانشجویان و مراکز دانشجویی را هدف تهاجم فرهنگی قرار داده و به منظور آگاهی نسل جوان با زیان های مواد مخدر صنعتی 18 هزار دانشجو تحت آموزش های لازم قرار گرفتند.
عباسی تاکید کرد: مراکز درمانی ترک اعتیاد در استان فعالیت مضاعفی را در خصوص بهبود معتادان داشته اند و 31 مرکز غیر دولتی در این راستافعال است و 30 هزار معتاد تحت درمان قرار گرفتند.
معاون دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد: دولت تدبیر و امید در نظر دارد بخشی ازفعالیت های خود را در چارچوب قانون به تشکل های غیر دولتی واگذار کند.
عباسی افزود: 60 تشکل غیر دولتی در زمینه های پیشگیری و درمان اعتیاد در استان فعال است و کنگره 60 یکی از فعالترین و موفق ترین این تشکل ها است.
وی با بیان اینکه امسال انجام فعالیت های پیشگیری در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته هدفگذاری شده است، گفت: بیش از 700 دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا در استان آموزش دیده اند و این بخش ها موظف هستند تحرکات مشکوک و خرده فروشی ها را به نیروی انتظامی اطلاع دهند.
رئیس اداره بهزیستی خمین نیز در این همایش گفت: مشکلاتی مانند طلاق، اختلافات خانوادگی، جنسی و افسردگی نباید کتمان شود بلکه با آموزش درست قابل حل است.
اسماعیل خانجانی افزود: کشور توانست ایدز را با آموزش های همگانی کنترل کند و برای پیشگیری از اعتیاد نیز اگر روش های اجتماعی و همگانی استفاده شود، نتیجه می دهد.
فرمانده نیروی انتظامی خمین نیز گفت: اعتیاد مسمومیت تدریجی است که وابستگی ایجاد می کند و باید درمان شود.
سرهنگ عزیز عزیزی عوامل روحی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، جغرافیایی و جسمی را از عوامل مهم گرایش به مصرف مواد مخدر دانست.
در این همایش از 10 فعال حوزه یشگیری از مواد مخدر در خمین تجلیل شد.
شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است و در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.