سید علی آقازاده روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی افزود: یک هزار و 80 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات اشتغال روستایی به این استان اختصاص یافته که با وجود تاکیدهای انجام شده برای جذب این اعتبارات تا پایان خرداد ماه امسال، تا کنون 174 میلیارد ریال این اعتبارات در استان جذب شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید برای جلوگیری از مهاجرت مردم از روستاها به شهرها و ایجاد رونق و امید در مناطق روستایی است، جذب نشدن این اعتبارات در استان ظلم به دولت و مردم به شمار می رود.
استاندار مرکزی با یادآوری تخصیص 6 هزار میلیارد تومان اعتبار به بانک ها برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی به مردم گفت: این اعتبارات از چهار ماه گذشته توسط دولت در اختیار بانک ها قرار گرفته است و بانک ها باید این اعتبار را برای ایجاد اشتغال در روستاها هزینه کرده و دلیلی برای پرداخت نشدن این اعتبارات به مردم وجود ندارد.
آقازاده یاد آور شد: بر اساس هماهنگی های انجام شده با فرمانداران، دستگاه های اجرایی و بانک ها مقرر شده بود استان مرکزی با جذب اعتبارات اشتغال روستایی تا پایان خرداد ماه جزء پنج استان برتر در زمینه جذب این اعتبارات قرار گیرد.
وی ادامه داد: اکنون استان مرکزی با این میزان جذب اعبارات اشتغال روستایی جزء استان های پایین در این حوزه به شمار می رود که این مهم زیبنده یک استان صنعتی نیست.
استاندار مرکزی با یادآوری اختصاص 512 میلیارد ریال از اعتبارات اشتغال روستایی به بانک کشاورزی استان افزود: این اعتبار حدود 50 درصد از اعتبارات اشتغال روستایی اختصاص یافته به این استان را تشکیل می دهد.
آقازاده گفت: تا کنون حدود 60 میلیارد ریال از اعتبارات اختصاص یافته به بانک کشاورزی استان مرکزی به متقاضیان پرداخت شده است که این رقم 10 درصد اعتبارات اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: 178 میلیارد ریال اعتبارات اشتغال روستایی استان مرکزی نیز به بانک توسعه تعاون استان اختصاص یافته است که تا کنون 90 میلیارد ریال شامل 56 درصد این اعتبارات در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
استاندار مرکزی افزود: همچنین 178 میلیارد ریال این اعتبارات در اختیار پست بانک قرار گرفته است که 11 درصد شامل 19 میلیارد ریال این اعتبارات پرداخت شده است.
آقازاده گفت: 231 میلیارد ریال این اعتبارات نیز به صندوق مهر امید استان مرکزی اختصاص یافته است که تا کنون 6 میلیارد ریال شامل سه درصد این اعتبارات پرداخت شده است.
وی با یادآوری برگزاری نشست آتی کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی در 30 تیرماه امسال بیان کرد: بانک کشاورزی استان با بهره گیری از تمام امکانات استان تا پایان ماه جاری باید 80 درصد اعتبارات اختصاص یافته به این بانک را پرداخت کند.
استاندار مرکزی افزود: در صورتی که بانک کشاورزی استان تا پایان ماه جاری 420 میلیارد ریال از این اعتبارات را در مرحله تصویب و پرداخت نداشته باشد، مراتب طی نامه ای به مدیرعامل این بانک اعلام می شود.
آقازاده ادامه داد: همچنین پست بانک و بانک توسعه نیز باید با برنامه ریزی های دقیق تا پایان تیرماه امسال 95 درصد و صندوق کارآفرینی امید نیز 90 درصد اعتبارات اختصاص یافته به این بانک ها را در مرحله تصویب و پرداخت داشته باشند.
استاندار مرکزی افزود: سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز باید همکاری لازم را با بانک ها برای تصویب و پرداخت این اعتبارات داشته باشند.
آقازاده ادامه داد: فرمانداران باید با بهره گیری از امکانات استان و این کارگروه زمینه جذب این اعتبارات را در استان فراهم کنند.
استاندار مرکزی گفت: اکنون بررسی ها و هماهنگی مناسب بین دستگاه ها و بانک ها برای جذب این اعتبارات شکل گرفته است و امکان پرداخت 80 درصد اعتبارات اشتغال روستایی به مردم در استان وجود دارد.
معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: یک هزار و 80 میلیارد ریال اعتبار از محل طرح های اشتغال روستایی به این استان اختصاص یافته است که تا کنون 45 درصد آن جذب شده و امید است تا پایان تیر ماه برای 100 درصد این اعتبارات مصوبه داشته باشیم.
سعید فرخی افزود: در صورت مصوب و پرداخت 100 درصد اعتبارات اشتغال روستایی مرحله دوم این اعتبارات به استان مرکزی ابلاغ می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: اکنون 40 طرح با اعتباری بالغ بر 91 میلیارد و 800 میلیون ریال در شهرستان تفرش به بانک ها معرفی و هفت طرح با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 120 میلیون ریال مصوب شده است.
محمد تقی آبایی هزاوه افزود: 104 طرح به مبلغ 430 میلیارد ریال در شهرستان خمین به بانک ها معرفی و هشت طرح مصوب و هفت طرح در مرحله انعقاد قرارداد قرار دارد.
آبایی افزود: 37 طرح در شهرستان دلیجان به بانک ها معرفی، 24 طرح در دست بررسی ، 13 طرح مصوب، قرارداد 9 طرح منعقد و هفت طرح نیز پرداخت شده است.
وی ادامه داد: 28 طرح به مبلغ 129 میلیارد و 600 میلیون ریال در زرندیه به بانک ها معرفی و چهار طرح به مبلغ 12 میلیارد و 400 میلیون ریال پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: 44 طرح در شهرستان ساوه به بانک معرفی و 2 طرح به مبلغ سه میلیارد و 870 میلیون ریال پرداخت شده است.
آبایی ادامه داد: 132 طرح در شهرستان شازند به بانک ها معرفی و 26 طرح به مبلغ هشت میلیارد و 380 میلیون ریال پرداخت شده است.
وی افزود: 93 طرح در شهرستان فراهان به بانک ها معرفی و 66 طرح به مبلغ 162 میلیارد و 940 میلیون ریال در دست بررسی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: همچنین 40 طرح در شهرستان تفرش و 71 طرح در شهرستان کمیجان به بانک ها معرفی شده است.
آبایی افزود: پنج طرح به مبلغ چهار میلیارد ریال در تفرش و 9 طرح به مبلغ 53 میلیارد ریال در فراهان پرداخت شده است.
آبایی افزود: 44 طرح به مبلغ 70 میلیارد ریال نیز در شهرستان محلات به بانک ها معرفی و هفت طرح به مبلغ چهار میلیارد و 920 میلیون ریال پرداخت شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 45 درصد طرح ها و سه هزار و 700 نفر شامل 70 درصد متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی استان را کارآفرینان بخش کشاورزی تشکیل می دهند.
مجید آنجفی افزود: 566 طرح به مبلغ یک هزار و 610 میلیارد ریال از بخش کشاورزی استان مرکزی به بانک ها ارسال شده و 64 طرح به مبلغ 150 میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی ادامه داد: 25 درصد تسهیلات معرفی شده به بانک توسعه تعاون، 6 درصد بانک کشاورزی، پنج و هفت دهم درصد پست بانک و یک و هفت دهم درصد از متقاضیان به صندوق کارآفرینی امید استان معرفی شده اند.
استان مرکزی چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادر تخصصی کشور است که در تنوع تولیدات صنعتی در کشور رتبه نخست را دارد
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.