به گزارش ایرنا،‌ حجت الاسلام قاسم عبداللهی روز دوشنبه در آیین گشایش مرکز مهر والدین در ساوه افزود: آسیب های اجتماعی مولود برخی بی نظمی ها، ناآگاهی و بی اخلاقی هاست و در این راستا بیشترین پرونده جرایم دادگاه های استان مرکزی را شکایات مربوط به توهین، افترا،‌ ضرب و جرح و تصادفات شامل می شود.
وی ادامه داد: رعایت اصول اسلامی و انسانی شرط بهره مندی از جامعه سالم و بانشاط است و حاکمیت ارزش ها و عمل به آن ها سبب می شود که شکایات در محاکم قضایی در کمترین سطح قرار گیرد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد:‌ ۲۵۳ هزار پرونده به دادگستری و ۷۳ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان مرکزی وارد شده که اغلب آن ها ریشه در انجام ندادن وظایف قانونیبوده و این مسئله حجم مراجعه به دستگاه قضایی را افزایش داده است.
حجت الاسلام عبداللهی، همچنین بر ضرورت کاهش استرس در خانواده ها و پرهیز از تبدیل اختلاف های ساده به پرونده در دادگاه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: روحیه گذشت و فداکاری باید در نهاد خانواده تقویت شود.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل بالا بودن زمینه های بزهکاری در کودکان طلاق از سوی معاونت پیشگیری از وقوع جرم با همکاری مراجع بهزیستی،‌ ناجا و‌ دانشگاه علوم پزشکی اقدام به تاسیس مراکز مهر والدین شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی نیز در این آیین‌ گفت: مرکز مهر ساوه سومین کانون خدمات در این زمینه در استان مرکزی است و 2 مرکز پیشین در اراک فعالیت دارند.
حجت الله درودگر افزود: در این مراکز خدمات مددکاری و روانشناسی اراوه می شود و 2 مرکز اراک در مجموع 70 فقره پرونده را در این زمینه رسیدگی کرده است.
وی گفت: 40 فقره پرونده این مراکز مربوط به طلاق،‌ 28 پرونده در خصوص والدین در حال متارکه و 2 فقره پرونده نیز مربوط به سرپرستان خانواری است که فوت کرده اند.
درودگر یادآور شد: 720 نشست خدمات مددکاری در 2 مرکز مهر والدین شهر اراک توسط مددکاران اجتماعی برگزار شده است.
مرکز مشاوره خانواده ساوه نیز امروز با حضور جمعی از مسئولان قضایی استان مرکزی و شهرستان ساوه و فرماندار و‌ امام جمعه ساوه بهره برداری شد.
بازدید از 2 واحد صنعتی که از رکود خارج شده اند از دیگر برنامه های سومین روز از هفته قوه قضائیه در شهرستان ساوه بود.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.