به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی روز یکشنبه در آیین معارفه فرمانده سپاه ناحیه اراک، در محل کانون بسیج این شهر، افزود: سبزپوشان سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با رعایت این اصول الهی، پایبندی و صیانت از ارزش های والای انقلاب اسلامی را در دستور کار خود قرار داده و تمامی ظرفیت های آن در این امر خطیر به کار گرفته شده است.
وی ادامه داد:سپاه پاسداران در برابر دشمنان نظام اسلامی تردید ندارد و باقاطعیت مقابل هر تهدیدی می ایستد چرا که بر اساس تجربیات 40 ساله انقلاب اسلامی، مذاکره با دشمنان از راه های نفوذ به شمار می رود.
وی، دشمن شناسی را از برنامه های الویت دار سپاه پاسداران عنوان کرد و گفت: این نهاد انقلابی برای خنثی کردن بهنگام توطئه های دشمنان در هر جایی که اقدامات دشمنان علیه نظام اسلامی باشد با اقتدار وارد میدان می شود.
سردار کریمی اظهار داشت: سپاه پاسداران نیرویی مکتبی، انقلابی، مردمی و ولایتمدار است که با هدف صیانت از ارکان انقلاب اسلامی تشکیل شده بر اساس نیاز جامعه در همه بخش های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی حضور گسترده و موثر دارد.
وی اضافه کرد: پاسداری از ارزش های نظام اسلامی در بدنه سپاه پاسداران به یک فرهنگ و تکلیف دینی تبدیل شده و تا کنون بسیاری از توطئه های دشمنان توسط نیروهای خدوم این نهاد انقلابی خنثی شده است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی توضیح داد: رویکرد سپاه پاسداران در جنگ تحمیلی حضور مقتدرانه در جبهه های نبرد حق علیه باطل بود که امروز این رویکرد تغییر کرده و بنابر تهدیدات دشمنان این نهاد انقلابی در عرصه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حضور پیدا می کند.
سردار کریمی بیان کرد: همانطور که انقلاب اسلامی ایران محدود به درون مرزهای کشور نیست، فعالیت های سپاه پاسداران نیز بنا به ضرورت با اقتدار و استقامت در راستای نشر ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی به تمام جهان انجام می شود.
وی یادآوری کرد: تاکید بر توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور، قانون محوری، حسن تدبیر، عدالت محوری، مردم سالاری دینی، آزادی مشروع، توجه ویژه به محرومان جامعه، پرهیز از تجمل گرایی و اشرافی گری، احترام ویژه به جایگاه مرجعیت و روحانیت بخشی از اهداف سپاه پاسداران است .
در این آیین سرهنگ پاسدار محمدرضا عسگری به عنوان فرمانده سپاه ناحیه اراک معرفی و از خدمات پاسدار محمدرضا رضایی فرمانده پیشین تجلیل شد.
سپاه روح الله به نام استان مرکزی و استان امام تشکیل شده و در هر یک از شهرستان های 12 گانه استان مرکزی نیز یک سپاه ناحیه فعالیت می کند.
استان مرکزی یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت و علاوه بر 12 شهرستان، 33 شهر و 792 روستا نیز دارد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.