به گزارش ایرنا، مدیرعامل بانک مسکن در حاشیه این آیین به ایرنا گفت: عملیات اجرایی مجتمع مسکونی نارون اراک با 144 واحد، دومین طرح صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان از سال 95 آغاز و در 18 ماه به بهره برداری رسید.
ابوالقاسم رحیمی انارکی افزود: بانک مسکن از سال 93 با مجوزی که از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ کرد، راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری زمین و مسکن را در دستور کار قرا داد که نخستین طرح آن در منطقه 22 تهران با عنوان نسیم به مرحله اجرا درآمد .
وی اظهار داشت: تمامی استانداردهای لازم در ساخت این گونه واحدها طبق قانون 19 مقررات ملی ساخت و ساز همچون مقاوم در برابر زلزله، صرفه جویی در انرژی و استفاده از فناوری های نوین برای گروه های هدف تهیه شده است.
مدیرعامل بانک مسکن گفت: مجموعه سیاست این بانک در سال جاری، پرداخت اعتبارات هدفمند به متقاضیان است تا نقش سازندگان غیرحرفه ای به حداقل برسد.
انارکی افزود: سقف تسهیلات بانکی برای سازندگان سنتی ساز کاهش یافته است و سازندگانی که از فناوری نوین در ساخت و ساز استفاده کننده نرخ سود تسهیلات با 17 درصد محاسبه می شود.
وی اظهار داشت: اولویت بانک مسکن در ارائه تسهیلات به ساخت واحدهایی با متراژ 100 مترمربع زیربنا در نظر گرفته شده است و پرداخت تسهیلات بدون سپرده و کنترل شده صورت می گیرد.
مدیرعامل شرکت پارس مسکن الوند نیز گفت: مجتمع مسکونی 144 واحدی نارون اراک در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع وسعت با زیربنای 20 هزار مترمربع سال 95 آغاز شد.
علیرضا نوربهشت افزود: از امکانات و ویژگی‌های این پروژه می‌توان به ساختمان هیات مدیره و نگهبانی، دیزل ژنراتور، درب ورودی واحد‌ها از نوع ضد سرقت، آنتن مرکزی، پنجره‌های UPVC دو جداره، آیفون تصویری درجه یک، سیستم ذخیره آب، سیستم اعلام و اطفاء حریق، 4 دستگاه آسانسور 8 و 13 نفره استفاده از مصالح درجه یک، طراحی منحصر به فرد، سازه محکم و مقاوم در برابر زلزله، صاعقه گیر، اعلام سیستم حریق نام برد.
مدیرعامل شرکت پارس مسکن الوند گفت: واحدهای این مجتمع یک تا سه خواب از 67 تا 112 متر وسعت با تسهیلات 600 میلیون ریال بدون سپرده به متقاضیان واگذار می شود که تاکنون 90 واحد به فروش رفته است.
920 واحد معاملات املاک مسکن در اراک فعال است.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است و هشت و نیم درصد از مساحت این استان را بافت های فرسوده تشکیل می دهد.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.