به گزارش ایرنا، محمدرضا ابن الدین حمیدی عصر چهارشنبه در یادواره شهید دکتر چمران در اراک افزود: هدف از راه اندازی این اندیشکده ها ارائه برنامه، راهکار و کمک به دولت و مردم برای حل مسائل و معضلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در سطح کلان کشور است.
جانشین سازمان بسیج اساتید کشور گفت: امروز باید هدایت جمهوری اسلامی توسط اندیشکده ها در موضوعات مختلف هدفگذاری شود.
وی ادامه داد: هرکس برای انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و میهن عزیز دغدغه دارد می تواند به مجموعه بسیج وارد و با آن همکاری داشته باشد.
جانشین سازمان بسیج اساتید کشور گفت: در رویکرد جدید بسیج، از زبان علمی بدون توجه به گرایش سیاسی، استفاده می شود.
ابن الدین حمیدی افزود: یافته ها در اندیشکده ها چون به دور از اغراض سیاسی است و با زبان علم مطرح می شوند، قابل شنیدن هستند.
وی اظهار داشت: کشور با چالش های متعددی از جمله آب و هوا، اقتصاد و فرهنگ مواجه است که برای رفع این نواقص باید از ظرفیت بسیج اساتید بهره گرفته شود.
ابن الدین حمیدی افزود: اندیشکده ها در 2 بخش ملی و استانی به مسائل ملی مانند آسیب های اجتماعی، بیمه و بانکداری می پردازند و در بخش استانی راهکارهای توسعه و موانع آن را مورد بررسی قرار می دهند.
وی ادامه داد: دهه اول انقلاب اسلامی دهه دانشکده بود دهه دوم و سوم انقلاب با دهه پژوهشکده معرفی شد و دهه چهارم دهه اندیشکده ها است.
ابن الدین حمیدی افزود: انتظار است تا اساتید بسیج با سازماندهی در جبهه اقتصادی و فرهنگی برای رفع موانع موجود اهتمام جدی داشته باشند.
در سطح کشور 700 کانون بسیج اساتید وجود دارد و حدود 35 هزارنفر از اساتید دانشگاه های سراسر کشور در این سازمان عضویت دارند.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.