حجت الاسلام علیرضا مرودشتی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 130 نفر از این گردشگران از کشورهای ژاپن، چین، عراق، آلمان،آمریکا، سوئیس و اتریش بودند.
وی بیان کرد: بیت تاریخی امام راحل از پر جاذبه ترین اماکن تاریخی خمین است و هر سال شمار قابل توجهی گردشگر داخلی و خارجی از آن بازدید می کنند و با با سبک زیست ساده رهبر فقید ایران و زادگاهش آشنا می شوند.
وی اظهار داشت: 15 هزار بسته فرهنگی شامل کتاب، لوح فشرده و پوستر امسال در ایام نوروز، سالگرد ارتحال امام راحل و برنامه های مختلف در بیت امام بین گردشگران توزیع شده است.
مدیر موسسه حفظ، تنظیم و نشر آثار امام ( ره ) در خمین گفت:در فصل تابستان برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در بیت تاریخی امام خمینی (ره) برگزار می شود.
حجت الاسلام مرودشتی افزود: پنج هزار بسته فرهنگی برای اهدا به شرکت کنندگان در برنامه های مختلف تابستان و همچنین بازدید کنندگان از بیت و زادگاه امام آماده توزیع است.
بیت تاریخی امام خمینی (ره) با قدمتی 200 ساله از بناهای مهم گردشگری خمین است که ماهیت چهارهسته ای دارد و بر خلاف معماری خانه های سنتی ایرانی، هیچ کدام از حیاط ها نقش مرکزی ندارد.
این بیت تاریخی در محله سه پل شهر خمین و در شمال رودخانه این شهر واقع و به شماره ‎ 1746در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
سنگ نگاره های تیمره، کبوترخانه ها، دستکدهای زیر زمینی، قلعه های تدافعی و سالار محتشم، بیت قدیمی امام راحل ،تیمچه بازار، مسجد جامع و 24 بقاع متبرکه ازمهمترین آثار تاریخی خمین است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.