سید علی آقازاده روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی بخش دولتی و خصوصی استان مرکزی، افزود: نیاز است در نشست های تخصصی با حضور مسئولان استانی و مدیران صنعتی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی به شیوه تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و راهکار مناسب ارائه شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: قانون ارزش افزوده که سال گذشته به تصویب رسید تاکید ویژه بر اعتماد به خود اظهاری موعدیان مالیاتی دارد.
علی اکبر کریمی افزود: بر این اساس سامانه ای پیش بینی شده است تا افراد اظهارنامه مالیاتی خود را ثبت کنند و این اظهارات مبنای عمل امور مالیاتی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: در صورتی که ثبت اظهارات موعدیان مالیاتی در این سامانه با واقعیت مغایر باشد این افراد به عنوان موعدیان ریسک پذیر معرفی و مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: اوراق تسویه خزانه به دلیل مشکلات اقتصادی دولت برای سهولت دریافت مطالبات پیمانکاران از شرکت ها دولتی اعطا می شود و این اوراق برای بخش خصوصی به منزله پول و تسویه حساب با بخش دولتی به شمار می رود امادر سیستم دولتی روندی وجود دارد که اعتمادی به وصول این اوراق باشد.
منوچهر توسطی افزود: تعدادی واحد صنعتی با سابقه 10 تا 15 سال در حاشیه قطب صنعتی شهرستان اراک وجود دارد که با وجود برخورداری از جواز تاسیس به علت نداشتن پروانه بهره برداری فاقد انشعاب آب، برق و گاز هستند.
وی ادامه داد: این واحدها خواهان ملحق شدن به قطب صنعتی اراک هستند و مقرر شد انجام این مهم آغاز شود.
بیش از سه هزار واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که بر اساس آخرین آمار حدود 300 واحد آن در زمره صادرکنندگان قرار دارند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.