مجید امیری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بانک مسکن استان مرکزی با مجموع جذب 12 هزار و 700 میلیارد ریال ریال منابع تا کنون 26 هزار و 120 میلیارد ریال تسهیلات در حوزه های مختلف به خصوص در بخش مسکن و ساختمان پرداخت کرده است.
وی ادامه داد: بانک مسکن استان مرکزی با پرداخت این میزان تسهیلات بیشترین حجم تسهیلات پرداختی را در بین بانک های استان داشته است.
مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی خاطر نشان کرد: بانک مسکن این استان تا ابتدای ماه جاری 705 فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر 310 میلیارد ریال در بخش های خرید، ساخت و جعاله تعمیر مسکن، قرض الحسنه ازدواج، اشتغالزایی، مشاغل خانگی، فروش اقساطی خرید کالا و مضاربه به متقاضیان پرداخت کرده است.
مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی گفت: بیشترین تسهیلات پرداختی در سال جاری در بخش خرید و ساخت مسکن بوده و تمامی این تسهیلات با نظارت مستقیم بانک مسکن در محل واقعی هزینه شده است.
امیری ادامه داد: با توجه به افزایش تقاضای مردم استان مرکزی در استفاده از تسهیلات ارزان قیمت در بخش خرید و ساخت مسکن از محل امتیاز حساب صندوق پس انداز بانک مسکن یکم، امسال 93 فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر 66 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
وی، میزان تسهیلات پرداختی بانک مسکن استان مرکزی از محل صندوق پس انداز مسکن یکم در شهرهای اراک، ساوه را برای هر نفر 600 میلیون و برای زوج ها یک هزار و 200 میلیون ریال و برای سایر شهرهای استان به ترتیب 400 و 800 میلیون ریال عنوان کرد.
مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی افزود: تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم در تمام نقاط شهری استان با نرخ هشت درصد و برای خرید و ساخت مسکن در مناطق بافت فرسوده شهری نرخ سود 6 درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
امیری گفت: متقاضیان ساخت مسکن در بافت فرسوده شهرهای استان مرکزی می توانند با دریافت معرفی نامه از سازمان راه و شهر سازی و ارائه به بانک مسکن ما به ازای هر واحد تا سقف 400 میلیون ریال در شهر های اراک و ساوه و تا 300 میلیون ریال در سایر شهرهای استان تسهیلات سپرده دریافت کنند.
وی ادامه داد: 46 معرفی نامه تا ابتدای خرداد ماه امسال از راه و شهرسازی استان به بانک ارائه شده و در این مدت 2 نفر از این تسهیلات بهره مند شده اند.
بانک مسکن در سال ۱۳۱۷ تاسیس شد و تمرکز اصلی آن بر ارایه خدمات بانکداری خرد، بانکداری سرمایه‌گذاری و تسهیلات مسکن معطوف است.
920 واحد معاملات املاک مسکن در اراک فعال است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.