به گزارش ایرنا، حسین بختیاری روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اراک افزود: بحث انتخاب افراد نخبه، جوان و فعال اجتماعی به عنوان سفیران اجتماعی مبارزه با موادمخدر به دستگاه های اجرایی شهرستان اراک ابلاغ شده است.
فرماندار اراک ادامه داد: در راستای مبارزه با مواد مخدر در بخش مقابله ای اقدامات مناسبی انجام شده اما در حوزه اقدامات پیشگیرانه و درمان باید فعالیت ها و امور مختلف جدی تر باشد.
بختیاری اظهار کرد: شهدا و جانبازان زیادی در عرصه مبارزه با موادمخدر در کشور و استان مرکزی از جان خود گذشتند که مسئولیت تک تک افراد جامعه در این مسیر دو چندان شده است.
دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: هفته مبارزه با موادمخدر فرصت مناسبی برای ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی و شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه های حوزه مقابله با اعتیاد است.
نبی الله شاه محمدی حیدری افزود: دستگاه های اجرایی در امر مبارزه با موادمخدر باید به دنبال اجرای برنامه های اثرگذار باشند و از برنامه های کم اثر و بی اثر بپرهیزند.
وی بیان کرد: توجه به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که دستگاه های متولی در این راستا باید اجرای برنامه ها را بر اساس نیاز جوانان و تقویت نشاط پیش ببرند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی ادامه داد: مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه های غیررسمی نیز از دیگر نقاط دارای اهمیت است که اجرای برنامه های ویژه در این مناطق امری ضروری به نظر می رسد.
شاه محمدی حیدری عنوان کرد: برنامه های مختلفی در هفته مبارزه با مواد مخدر در استان مرکزی و شهرستان اراک تدارک دیده شده و انتظار است دستگاه های اجرایی نیز در این هفته برنامه های مختلفی برگزار کنند.
تشکیل کمیته انتخاب سفیران اجتماعی در امر مبارزه با مواد مخدر شهرستان اراک و اجرای برنامه های مبارزه با مواد مخدر دستگاه های اجرایی شهرستان اراک بر اساس شاخص های تعیین شده از سوی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی از مصوبات این نشست بود.
پارسال بیش از هفت تن انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ در استان مرکزی کشف و ضبط شد.
اول تا ششم تیرماه به عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.