به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: برای جذب این کمک ها نیاز است که صدا وسیما، شهرداری های استان و مسئولان برای کمک گرفتن از ظرفیت مردم و خیران تلاش کنند.
وی اظهار داشت: تامین نیازهای آموزشی متنوع در بخش های مختلف با اعتبارات و منابع مالی دولتی ممکن نیست و برای رفع کمبودهای آموزشی باید از ظرفیت خیران و بخش خصوصی استفاده شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: برای تامین فضای آموزشی بهره گیری از ظرفیت مدارس غیردولتی در استان در دستور کار است اما، این مدارس باید در طول پنج سال آتی سطح شاخص ها را براساس استاندارد ها بهبود دهند.
آقازاده در ادامه افزود: دانش آموزان سرمایه های انسانی ارزشمند علمی کشور هستند که توجه به این طیف جامعه و تامین نیازهای آموزشی آنان در اولویت برنامه ریزان قرار دارد.
وی اظهار داشت: اعزام جوانان برای شرکت در مسابقات جهانی در خارج کشور زمینه رشد علمی را افزایش می دهد و مسئولان با تامین امکانات آموزشی زمینه معرفی نخبگان در مجامع بین المللی را فراهم کنند.
وی بیان کرد: توان دولت برای اعزام دانش آموزان به مسابقات جهانی محدود است و خانواده و انجمن های حمایتی می تواند، پشتیبان این مهم باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: شمار معلمان در این استان متناسب با جمعیت دانش آموزی ناکافی است اما معلمان حق التدریسی استان مرکزی در مقایسه با سایر استان ها بیشتراست.
شهریار فولادوند افزود: سال گذشته 68 هزار ساعت حق التدریس معادل سه هزار نفر در این استان خدمات آموزشی ارایه کردند.
وی اظهار داشت: 94 درصد مدارس در ساوه به صورت دو نوبته اداره می شود که تامین فضای جدید آموزشی در استان به ویژه در ساوه جدی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: سه هزار و 500 نیرو در 218 مدرسه غیر دولتی استان مرکزی فعالیت آموزشی دارند که 10 درصد دانش آموزان استان را شامل می شود.
فولادوند اظهار داشت: 97 درصد از مدارس غیردولتی در اراک در مکان استیجاری سکونت دارند که در تامین هزینه اجاره با مشکلاتی مواجه اند.
وی گفت: در سال تحصیلی جدید 40 مجوز جدید برای راه اندازی مدارس غیردولتی صادر شده که 2 تا سه مورد موفق به اجاره فضای آموزش شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: ساخت یک مدرسه با مشارکت هزار خیر با هدف مشارکت همه اقشار جامعه با هر توان مالی در دستور کار مجمع خیران مدرسه ساز استان قرار دارد.
وی اظهار داشت: عملیات اجرایی این مدرسه در شهرک پرندک اراک با 12 کلاس توسط هزار خیر امسال آغاز می شود.
در این نشست از دانش آموزان استان که در مسابقات رباتیک استان و کشور حائز رتبه شده بودند، تقدیر شد.
استان مرکزی هزار و 710 خیر مدرسه ساز دارد.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.