بچه ای آرام، و درسخوان که در مدسه باقرالعلوم خیابان شریعتی ساوه تحصیل می کرد و سال ها کلاس زبان انگلیسی رفت تا بتواند برای خودش کسی شود و سایه ای بالا سر خانه و امید مادر، خواهر و برادرش باشد اما نمی دانست تقدیر در سر راه او چه کمین تلخی کرده بود.
رضا در نیمروز 29 دی سال 1394 هنگامی که از امتحان به خانه برگشت از فرط خستگی چشمانش سنگین شد و خوابید اما آن زنگ آیفون از طرف یک به اصطلاح دوست‌ در چشم به هم زدنی رضا را از خوابی خوش و آرام به تلاطمی سنگین در زندگی فرو برد و رویاهایش را نابود کرد؛ حتی به قیمت اینکه تا یک قدمی چوبه دار برود.
رضا شهابی اکنون پا به 18 سالگی گذاشته و به خاطر متهم شدن به قتل یک نوجوان در سن 17 سالگی و بر اساس شواهد و قرائن از سوی دادگاه به حکم قصاص محکوم شده و این روزها کابوس مرگ، بختک وار به زندگی او افتاده است.
مادر رضا،‌ زنی که با سختی روزگار گذرانده و با خون دل خوردن و خیاطی بچه هایش را بزرگ کرده،‌ شاید این روزها غمگین ترین و نگران ترین مادر دنیا باشد.
لیلا فلاح گرایلو گفت: روز حادثه هنگامی که رضا از امتحان مدرسه به خانه برگشت،‌ از فرط خستگی و به خاطر اینکه شب قبل بیدار مانده بود تا درس بخواند به خواب رفت اما ناگهان یکی از دوستانش زنگ خانه را زند و از وقوع دعوا در کوچه به رضا خبر داد و خواست که میانجی گری کند.
وی ادامه داد: با وجود مقاومت ما و منع او از رفتن،‌ اما رضا گفت که فقط قصد میانجی گری دارد ضمن اینکه همه رضا را می شناختند؛ او بچه ای آرام و سر به زیر بود و اصلا اهل دعوا و درگیری نبود.
گرایلو افزود: رضا در مدرسه باقرالعلوم در خیابان شریعتی درس می خواند و تازه وارد 17 سالگی شده بود و معلمانش می توانند در مورد شخصیت و اخلاق او نظر دهند؛ ‌او پنج سال هم برای یادگیری انگلیسی به کلاس های زبان رفت.
مادر رضا که صدایی مستاصل و لرزان داشت،‌ اظهار کرد: رضا در هنگام دعوا از طرفین می خواهد که ادامه ندهند اما ناخواسته اتفاقی افتاد که زندگی را به کام ما و هم خانواده مرحوم مقتول تلخ کرد.
خانم گرایلو گفت: از همسرم جدا شده ام و فقط خودم هستم که مخارج زندگی را تامین می کنم و بعد از 20 سال کار خیاطی توانستم خانه ای خریداری کنم اما برای تامین دیه رضا ناچار شدم منزل را به قیمت 60 میلیون تومان بفروشم و خواهرانم نیز مقداری طلا فروختند و تاکنون 105 میلیون تومان جمع آوری کرده ایم اما برای آزادی رضا و نجات او از چوبه دار باید 500 میلیون تومان بپردازیم.
وی با تمجید از انسانیت و اخلاق خانواده مقتول به خصوص پدر و مادر آن مرحوم،‌ گفت: واقعا نمی دانم با چه زبانی از آنها تشکر کنم،‌ همین که در دادگاه مادر ایشان به رضا گفت که فرزندش را خدا از آنها گرفته نشان می دهد که چه دل بزرگ و انسانیت والایی دارند.
وی ادامه داد: آنها در صورت تامین مبلغ نیم میلیارد تومان راضی هستند که زندگی دوباره ای به رضا ببخشند اما در شرایطی که ما قرار داریم واقعا مستاصل و ناتوان از تامین این مبلغ هستیم و از همه خیران و مردم شریف ساوه و کشور در این ماه مبارک درخواست کمک و یاری دارم.
مادر رضا گفت: دادگاه به ما اعلام کرده که از 19 اردیبهشت به مدت سه ماه برای تهیه مبلغ مورد نیاز زمان داریم که در صورت تامین برای جلب رضایت و آزادی فرزندم اقدام می شود و اگر هم تامین نشود، رای را صادر خواهند کرد.
وی گفت: رضا بیش از یک سال در کانون اصلاح و تربیت اراک نگهداری می شد، اما بعد از صدور حکم به زندان ساوه منتقل شد و سه شنبه های هر هفته او را ملاقات می کنم.
وی ادامه داد: ‌روحیه بچه ام بسیار شکننده و ضعیف شده و حتی موهای سر او در 18 سالگی سفید شده است.
وی گفت: رضا بسیار بچه ساکت و قانعی بود و با اینکه من حتی نتوانستم برای او کمترین امکانات را فراهم کنم اما هرگز اعتراضی نکرد و همیشه در قبال زندگی مان احساس مسئولیت داشت.
خانم گرایلو گفت: خانواده پدری ام وضع مالی چندان مناسبی ندارند و اغلب آنها کارگر هستند و پدرم نیز از کار افتاده است و از این رو توان چندانی برای کمک به آزادی رضا و تامین دیه مورد نیاز را ندارند.
وی گفت: باید در تاریخ 25 خرداد خانه را تخلیه کنم که چاره ای جز زندگی در کنار خانواده پدری آن هم سه خانواده در یک حیاط را نداریم.
وی در پایان بار یگر از خیران و مردم خواست که با قلب های مهربان خود زندگی را به جگرگوشه اش باز گردانند و برای تامین دیه به او کمک کنند.
اکنون از سوی خیران ساوجی در شبکه های مجازی کمپین هایی برای نجات رضا شهابی از قصاص به راه افتاده و مبالغی نیز در این خصوص جمع آوری شده اما با توجه به کمی وقت و اندک بودن کمک ها نیاز است که هموطنان نوعدوستی که در زلزله سرپل ذهاب روح والای خود را نشان دادند،‌ این بار برای بخشیدن زندگی دوباره به نوجوان ساوجی وارد میدان شوند.
مردم و خیرانی که قصد کمک به نجات رضا شهابی از قصاص را دارند،‌ می توانند کمک های نقدی خود را بدون واسطه و مستقیم به شماره کارت 6037997364567611 بانک ملی خیابان طالقانی ساوه بنام لیلا فلاح گرایلو (مادر رضا شهابی) واریز کنند.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.