به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده شامگاه چهارشنبه در نشست ائتلاف برای توسعه در تالار زیتون اراک، افزود: این میزان صادرات در شرایط نوسانات نرخ ارز اتفاق افتاده است و این مهم نشان از کیفیت و نیازمندی بازار جهانی به کالاهای این استان دارد.
وی ادامه داد: تولیدکنندگان استان مرکزی توانسته اند تا حدودی جای خود را در بازارهای جهانی باز کنند و می طلبد با حمایت های ویژه از این قشر به خصوص در بخش بازاریابی و ارائه خدمات آموزشی در خصوص چگونگی حضور در بازارهای جهانی زمینه هر چه بیشتر تولیدکنندگان استان را در بازارهای هدف بین المللی فراهم کرد.
استاندار مرکزی بیان کرد: اقدامات احساسی، شعار محوری نمی توان کشور را در مسیر توسعه قرار دهد و نیاز است که مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی با برنامه و اراده قوی در میدان عمل حاضر شوند و توانمندی خود را به منصه ظهور بگذارند.
وی اضافه کرد: بر اساس شواهد، عملکرد سامانه نیما بعد از نوسانات نرخ ارز در حد انتظار نبوده است و می طلبد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نظارت بیشتری بر این سامانه داشته باشند.
آقازاده اظهار داشت: وحدت و یکپارچگی اساس موفقیت در کارها است و شرایط امروز کشور نیز بیش از هر چیزی برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی و دولت تدبیر و امید نیازمند یکپارچگی و انسجام مردم، مسئولان و همه جریان های سیاسی دارد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: وحدت و همگرایی لازمه پیشرفت و توسعه استان است که این مهم باید سرلوحه امور مسئولان قرار گیرد.
محمد حسینی افزود: اختلال در بازار و افزایش تقاضای ارز باعث اختلال در سامانه نیما شده است.
وی بیان کرد: تولیدکنندگان باید بدانند که به هر میزان که ارز نیاز داشته باشند در کشور وجود دارد و جای هیچ نگرانی نیست.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دولت باید با برنامه هدفمندی از ظرفیت جوانان و زنان خلاق در بخش های مختلف مدیریتی بیشتر استفاده کند.
سید مهدی مقدسی افزود: مردم ایران اسلامی به برنامه هایدولت تدبیر و امید رای داده اند و اگر دولت به برنامه ها و وعده های خود عمل کند فضای جامعه تلطیف خواهد شد.
وی ادامه داد: کسانی که به دولت دکتر روحانی رای داده اند همچنان حامی دولت و سیاست های رئیس جمهوری هستند اما نقاط صعف را نیز باید با هدف اصلاح و توسعه کشور بیان کرد.
رئیس شورای ائتلاف برای توسعه استان مرکزی نیز در سخنانی گفت: انسجام قابل قبولی برای توسعه در این استان شکل گرفته است.
رضا آستانه تصریح کرد: پیشنهاداتی که در نشست های پیشین مطرح شد، پیگیری شده و امید است با پشتکار و همت مضاعف با سرعت قابل قبولی مصوبات محقق شوند.
علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در خانه ملت گفت: توسعه متوازن در کشور با مشارکت آگاهانه تک تک افراد و به کارگیری هوشمندانه امکانات و قالبیت های داخلی تحقق می یابد.
استان مرکزی 12 شهرستان، یک میلیون و 440 هزار نفر جمعیت و هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.