مجید موزونی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سهمیه مسکن مهر استان مرکزی 48 هزار و 536 واحد بود که 39 هزار و 210 واحد آن در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت توسط اداره کل راه و شهرسازی و 9 هزار و 326 واحد نیز در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت توسط اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته شده است.
وی اظهار داشت: 432 واحد مسکن مهر استان تا شهریورماه امسال توسط اداره کل راه و شهرسازی به متقاضیان تحویل می شود و سهم 827 واحدی مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز تا اسفندماه جاری تکمیل و واگذار می شود.
مدیر بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: 152 واحد مسکن مهر استان به علت مباحث حقوقی دچار مشکلاتی است که حکم اجرایی دادگاه برای شرکت های تعاونی و مالکان صادر شده است.
موزونی افزود: عملیات محوطه سازی و فضای سبز از عمده مشکلاتی است که متقاضیان مسکن مهر در استان با آن مواجه هستند که با مشارکت شهرداری ها و تعاونی های مسکن این نواقص قابل رفع است.
وی اظهار داشت: جایزه ملی مسکن مهر در بخش کیفی سازی در سال های اخیر به طرح هزار و 442 واحدی کوی صادقیه اراک اختصاص یافته است.
مدیر بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: سه هزار و 650 واحد مسکونی در بافت های فرسوده استان با پرداخت تسهیلات بانکی نوسازی شده است.
موزونی افزود: هزار و 524 واحد مسکونی در شهر مهاجران و هزار و 131 واحد در قالب مسکن مهر در شهرهای جدید در استان مرکزی به متقاضیان واگذار شده است.
وی اظهار داشت: 6 واحد مدرسه با صرف چهار هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن در اراک، محلات، شازند، ساوه و دلیجان در دولت تدبیر و امید در استان مرکزی ساخته شده است.
موزونی افزود: هشت مسجد در شهرهای مهاجران، خمین، اراک، ساوه و سنجان با 100 هزار میلیارد ریال اعتبار از محل یارانه مسکن در طول پنج سال اخیر ساخته شده است.
استان مرکزی یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان دارد.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.