احمد قره بیگلو روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا،‌ افزود: بارش های اندک در پاییز و زمستان گذشته و همچنین هوای سرد و وقوع یخبندان شدید در فروردین و اردیبهشت امسال باعث شد که محصولات باغی و زراعی این شهرستان در مراحل مختلف رشد دچار آسیب جدی شوند.
وی افزود: این آسیب ها از زمان وقوع تاکنون همچنان ادامه دار بوده و اثرات منفی آن به طور جدی بر روی محصولات بخش کشاورزی این شهرستان به ویژه در حوزه باغات مشهود است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه تصریح کرد: تاثیر یخبندان و نوسان دما در مرحله نخست به طور مستقیم حدود 20 درصد از مساحت 2 هزار و 300 هکتاری باغات پسته را دچار خسارت کرد.
قره بیگلو اظهار داشت: پیامدهای منفی سرمازدگی و نوسان دما پس از گذشت بیش از 33 روز از زمان وقوع و در مرحله بعدی با افزایش رطوبت، سبب کاهش 25 درصدی تولید محصول پسته در سطح پنج هزار هکتار از باغات این شهرستان شده است.
وی ادامه داد: امسال شهرستان زرندیه در تولید پسته با کاهش 2 هزار و 22 تنی این محصول مواجه است.
وی همچنین در مورد خسارت سرما و یخبندان به سایر محصولات باغی شهرستان زرندیه،‌ گفت: با توجه به اعلام کارشناسان کشاورزی 2 هزار و 230 هکتار از انواع درختان میوه دچار خسارت شده اند که نتیجه این وضع، کاهش حدود هشت هزار و 400 تنی محصولات باغی (غیر از پسته) بود.
قره بیگلو گفت: 650 هکتار دیگر از باغات شهرستان زرندیه بر اثر وقوع تگرگ و سیل با کاهش 870 تن عملکرد محصول مواجه شده اند.
وی گفت: افزون بر30 درصد از محصول مزارع جو و گندم در زرندیه دچار خسارت و کاهش تولید شده است.
مدیر جهاد کشاورزی زرندیه افزود: در ماه های فروردین و اردیبهشت حوزه های زراعی شهرستان زرندیه متحمل خسارتی به ارزش ریالی یک میلیارد و 244 میلیون و 840 هزار ریال شده است.
شهرستان زرندیه به مرکز شهر مامونیه با جمعیت 64 هزار نفر قطب کشاورزی و صنعتی استان به ویژه در بخش کشاورزی و تولید پسته ارگانیک است.
4896/6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.