رضا میرزایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه های ویژه ای در راستای سفر معاون رئیس جمهوری به استان مرکزی به مناسبت هفته محیط زیست تدارک دیده شده است.
وی بیان کرد: شروع برنامه های این سفر از ساعت 10 صبح در محل پایون دولت استان مرکزی است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: بازدید از تالاب میقان اراک و شرکت ایرالکو ایران، حضور در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی و نشست با کارکنان این اداره کل، برنامه های پیش بینی شده در این سفر است.
استان مرکزی یکی از مناطق برخوردار طبیعی در امتداد زاگرس است که انواع مناطق زیستگاهی تالابی، کویر، کوهستانی، دشت و غیره را در خود دارد و بر اساس آخرین مطالعات انجام شده تاکنون 363 گونه جانوری شامل 53 گونه پستاندار، 205 گونه پرنده، 54 گونه خزنده، 20 گونه دوزیست، 17گونه آبزی و یکهزار و 336 گونه گیاهی در آن شناسایی شده است.
12 و 25 صدم درصد از مساحت استان مرکزی در قالب 11 منطقه تحت مدیریت زیست محیطی به ثبت رسیده که این مناطق از بهترین زیستگاه ها و پناهگاه های حیات وحش کشور محسوب می شوند.
مناطق تحت حمایت استان مرکزی شامل 2 منطقه حفاظت شده 70 قله اراک و الوند خمین، 2 پناهگاه حیات وحش راسوند شازند و جاسب دلیجان، مناطق شکار ممنوع بازرجان تفرش، کلاهه آشتیان، چال خاتون شازند، پلنگاب خنداب، خرقان زرندیه و تالاب میقان و اثر طبیعی ملی غار نخجیر است.
منطقه حفاظت شده 70 قله اراک دارای حدود 97 هزار هکتار وسعت و اولوند خمین هشت هزار و 600 هکتار است.
استان مرکزی خاستگاه سوم کشور در حوزه تنوع زیستی است.
از 15 تا 21 خردادماه به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.