به گزارش ایرنا، غلامرضا فتح آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: زکات فطریه یکی از تکالیف شرعی و واجب دینی است و جمع آوری آن در استان به صورت نظام مند انجام می گیرد.
وی اظهار داشت: انسجام بخشی در جمع آوری زکات فطریه روزه موجب استقبال بیشتر شهروندان از پرداخت وجوهات شرعی به متولیان امر خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: وجوه حاصل از تمامی صندوق های مستقر در مصلی اراک بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان مرکزی 60 به 40 اختصاص می یابد.
فتح آبادی افزود: صندوق های جمع آوری زکات فطریه از سوی سازمان های مردم نهاد واجد شرایط می بایست دارای نشان و مجوز فعالیت از دبیرخانه شورای زکات استان باشند.
وی اظهار داشت: در روز عید و هنگام جمع آوری فطریه زکات، باید تمامی صندوق ها دارای شناسه، آرم و مهمور به مهر دبیرخانه شورای زکات استان باشند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: مساجدی که قصد جمع آوری زکات فطریه شهروندان را دارند باید با دبیرخانه شورای زکات استان و اداره کل اوقاف و امور خیریه هماهنگی های لازم را به عمل آورند.
فتح آبادی افزود: این تصمیمات به منظور ساماندهی و افزایش اعتماد عمومی، جلوگیری از موازی کاری و نیز پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی در جمع آوری زکات فطریه، توسط دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره)، فرماندهی انتظامی، بهزیستی و خانه سازمان های مردم نهاد اتخاذ شده است.
پارسال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی حدود 6 میلیارد ریال زکات فطریه جمع آوری کرد.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.