به گزارش ایرنا، آیت الله محسن اراکی روز جمعه در جمع راهپیمایان روز قدس شهرستان اراک در مصلی بیت المقدس این شهر، افزود: دوران رژیم غاصب اشغالگر اسرائیل روبه پایان است و سرانجام مسلمانان با مشت های آهنین خود بر این غده سرطانی پیروز می شوند.
وی بیان کرد: حضور راهپیمایان روزه دار در اجتماع قدس نشان از درک عمیق آنان از بیداری اسلامی و مفاهیم انسانی دارد و شرکت در این آیین گامی ارزشمند به سوی نابودی ظلم و زیاده خواهی جنایتکاران زمان است.
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حدود 70 سال است که رژیم نامشروع اسرائیل با کمک استکبار جهانی، انگلیس و سایر قدرت های هم پیمان شکل گرفته اما مقاومت اسلامی این قدرت پوشالی را درهم خواهد شکست.
وی خاطر نشان کرد: فلسطین سرزمینی است که مرز آن معین، ملت آن شناخته شده و دارای حکومت است اما انگلیس در اقدامی یهودیان ساکن در آلمان، انگلیس، آفریقا، روسیه و سرزمین های دیگر را جمع کرد و به آنان وعده تشکیل یک دولت یهودی در سرزمین فلسطین را داد.
آیت الله اراکی گفت: اساس این رژیم جعلی مبتنی بر غصب، اشغالگری، کشتار مردم مظلوم و آواره کردن انسان های بی گناه بوده و به همین دلیل دوام نخواهد داشت.
وی اظهار داشت: اسرائیل یک باند مسلح اشغالگر ترویستی است که کاری جز کشتن مردم، ربودن اموال آنان و آواره کردن انسان های بی پناه ندارد.
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری افزود: دولت رسمی و قانونی باید از سه عنصر مرزهای مشخص جغرافیایی، تثبیت حاکمیت و ملت شناخته شده و دارای هویت برخوردار باشد که اسرائیل غاصب هیچکدام از این عناصر را ندارد.
آیت الله اراکی بیان کرد: حاکمیت این رژیم غاصب نیز حتی برای یک روز تثبیت نشده و از زمان شکل گیری آن تاکنون مدام با خود و همسایگانش در جنگ بوده است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: منطقه غرب آسیا، ایران، عربستان، عراق، فلسطین، لبنان و سوریه قلب جهان به شمار می رود زیرا شمال و جنوب و شرق و غرب عالم را به هم ارتباط می دهد و بزرگترین آبراه های استراتژیک و منابع انرژی در این مناطق است و این امتیاز های ویژه دشمنان را جری کرده که بر این خطه دست اندازی کنند.
آیت الله اراکی اضافه کرد: فساد اسرائیل سراسر دنیا را فرا گرفته و این رژیم منحوس بازوی اصلی تشکیل داعش بود اما آتش داعش منطقه خاورمیانه را تنها فرا نگرفت بلکه اروپائیان نیز از ترکش های آن بی نصیب نماندند.
وی عنوان کرد: اسرائیل و دیگر دشمنان اسلام از هر راهی به دنبال ایجاد تفرقه بین کشورهای منطقه هستند و جنگی که در سوریه شکل گرفت توسط اسرائیل کلید خورد.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اگر توطئه اسرائیل در سوریه موفق می شد، آنان عراق را تسخیر می کردند و مرزهای ایران در تهدید قرار می گرفت در حالیکه با مقاومت اسلامی این توطئه ها درهم شکست.
آیت الله اراکی افزود: این توطئه توسط سربازان رشید سپاه اسلام و رهنمودهای هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در نطفه خفه شد و این کار بسیار ارزشمند و قابل تقدیری بود.
وی بیان کرد: مسئله فلسطین فرای مرزهای جغرافیایی است و به عنوان معضلی برای همه جهان اسلام است و سکوت در برابر آن خیانتی بزرگ محسوب می شود.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: سکوت در مقابل جنایات اسرائیل به معنی آن است که به آمریکا، اسرائیل و انگلیس و سایر دشمنان اسلام اجازه ظلم و تجاوز بیشتر داده شود.
آیت الله اراکی عنوان کرد: دفاع از فلسطین وظیفه ای ملی، انسانی و دینی است و جامعه یکپارچه مسلمانان باید از عضو به درد آمده فلسطین با همه توان دفاع کند.
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نفوذ فرقه تشیع انگلیسی یکی از اهداف دشمنان است و در این راستا 38 شبکه ماهواره ای به زبان های مختلف ایجاد کرده اند که همه باید بسیار مراقب باشند.
آیت الله اراکی، از نفوذ دشمن در جبهه های اقتصادی و فرهنگی به عنوان هدف دیگر دشمنان علیه نظام اسلامی یاد کرد و گفت: مسئولان باید در زمینه اقتصادی با افرادی که قصد ایجاد اخلال در امور را دارند برخورد کنند و در زمینه امور فرهنگی نیز بیش از پیش هوشیار و حساس باشند.
وی گفت: ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس با مدیریت جنگ، اراده، پشتکار و توکل برخدا به پیروزی رسید و اجازه نداد یک وجب از خاک کشورش به دست بیگانگان برسد و امروز نیر در شرایط تحریم اقتصادی همه باید با صبر و مقاومت در صحنه باشند.
راهپیمایی روز قدس در 121 نقطه از استان مرکزی برگزار شد که در اراک از میدان شهدا آغاز و با حضور پرشور مردمی تا مصلی بیت المقدس این شهر انجام شد.
3005/6013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.