محمدرضا جیریایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 733 موسسه در استان مرکزی با بیمه سلامت طرف قرار داد هستند که 134 واحد آن را داروخانه ها شامل می شوند.
مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی خاطر نشان کرد: 180 میلیارد ریال از مطالبات این موسسه ها سال گذشته پرداخت شده است.
جیریایی افزود: علاوه بر پرداخت این رقم، مطالبات مربوط به مراکز خصوصی شامل مطب های پزشکان عمومی، متخصص، فوق تخصص، دندانپزشکان عمومی و متخصص و مراکز پارکلینیک شامل آزمایشگاه، تصویر برداری و فیزیوتراپی نیز تا پایان تیر ماه سال گذشته پرداخت شده است.
وی گفت: مطالبات مراکز تامین اجتماعی طرف قرارداد بیمه سلامت استان مرکزی تا پایان خرداد ماه، بیمارستان های دولتی و دانشگاهی و درمانگاه های طرف قرارداد تا پایان مرداد ماه سال گذشته پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی یاد آور شد: 600 هزار نفر در این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که 300 هزار نفر این جمعیت تحت پوشش صندوق روستاییان و عشایر و 120 هزار نفر در صندوق بیمه همگانی سلامت به صورت رایگان تحت پوشش قرار داشته و خدمات بیمه ای و تشخیص درمانی از موسسات طرف قرارداد این اداره کل دریافت می کنند.
جیریایی افزود: 89 هزار نفر این افراد تحت پوشش صندوق کارکنان دولت قرار داشته و ماهیانه هفت درصد حقوق آنان به صورت حق سرانه به بیمه سلامت پرداخت می شود.
وی گفت: هزار و 95 نفر از بیماران خاص پیوند کلیه، دیالیز، ام اس، هموفیلی و تالاسمی تحت پوشش بیمه سلامت استان مرکزی قرار دارند که سال گذشته 30 هزار و 640 بار به مراکز تحت پوشش این اداره کل مراجعه و از خدمات دارویی، دیالیز و سایر خدمات بهره مند شده اند.
وی افزود: 19 درصد از بیماران خاص استان شامل 208 نفر بیمار پیوند کلیه، 20 درصد شامل 217 نفر بیماران دیالیزی، 49 درصد شامل 537 بیمار ام اس، پنج درصد شامل 55 نفر بیماران تالاسمی و هفت درصد شامل 78 نفر را بیماران هموفیلی است.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی، هزینه بیماران خاص استان را در سال گذشته 138 میلیارد و 514 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: از نظر بار مالی بیماران دیالیزی با سهم 43 درصدی بیشترین و بیماران تالاسمی با سهم سه درصدی کمترین بار مراجعه به موسسات طرف قرار بیمه سلامت در این استان را داشته اند.
بیش از 97 درصد از موسسه های درمانی، بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروخانه استان با این اداره کل طرف قرارداد است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.