به گزارش ایرنا، سیدمهدی مقدسی روز یکشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی اراک افزود: مسئولان باید تلاش مضاعفی را برای جذب اعتبارات ملی به منظور پیگیری مشکلات اراک در حوزه های مختلف انجام دهند.
وی اظهار داشت: پیگیری جدی برای جذب سهم شهرستانی اراک از ردیف های اعتباری ملی تکلیف اولویت دار مدیران دستگاه های اجرایی، فرماندار و استاندار مرکزی است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت خاطرنشان کرد: مدیران استانی و شهرستانی باید بودجه سال 97 را مطالعه کنند و با شناسایی طرح هایی که ردیف ملی اعتباری دارند، پیگیری قانونی برای جذب اعتبارات داشته باشند.
مقدسی گفت: هنر مدیران است که از اعتبارات محدود استفاده بهینه کنند تا بهره وری در طرح ها افزایش یابد.
وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سرجمع اعتبارات عمرانی 20 درصد را برای حمایت از تولید ملی اختصاص داده اند و 300 میلیارد ریال به سرجمع اعتبارات ملی استان مرکزی از محل ردیف ملی اضافه شده که 200 میلیارد ریال آن برای ساخت بیمارستان ولیعصر(عج ) اراک است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تجهیز بیمارستان آیت الله خوانساری اراک و سایر مراکز درمانی از اعتبارت ملی استفاده شده است.
مقدسی افزود: مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه به دنبال این است که از سرجمع اعتبارات ملی کم و به اعتبارات استانی اضافه شود.
نماینده دیگر مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری طرح های عمرانی شهرستان اراک و جذب اعتبارات ملی باید در دستور کار همه بخش ها باشد و مدیران شهرستانی حداکثر استفاده را از این ظرفیت ببرند.
علی اکبر کریمی افزود: تنها در بخش مرکزی شهرستان اراک 100 روستا با 80 هزار نفر جمعیت ساکن وجود دارد که توزیع اعتبارات ناچیز جوابگو نیازها نیست.
وی گفت: توزیع اعتبارات استانی و شهرستانی باید با الگویی منصفانه سهم گذاری شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت افزود: نمایندگان مجلس تلاش کردند از اعتبارات عمومی دولت، سهم استان ها 30را درصد افزایش دهند اما، اعتبارات کلانشهر اراک نسبت به سال گذشته 28 درصد کاهش دارد.
کریمی اظهار کرد: از 130 میلیارد ریال اعتبارات تملک و دارایی شهرستانی باید 10 درصد به آبرسانی روستایی اختصاص پیدا کند و نداشتن هیچ سهمی از اعتبارات نفت، گاز و محرومیت زدایی به اراک از نکات قابل بررسی است.
فرماندار شهرستان اراک نیز در این نشست گفت: این فرمانداری نسبت به سهم ناچیز اعتبارات گلایه دارد و با مستندات قانونی اثبات می کند که سهم تخصیصی اعتبارات اراک نسبت به تکالیف و نیازها باید بیشتر شود.
حسین بختیاری افزود:10 درصد اعتبارات استان باید به آبرسانی اختصاص پیدا کند اما این مهم عملیاتی نشده و این درحالی است که برخی روستاها با فاصله کوتاه چندکیلومتری با اراک از داشتن آب کافی محروم هستند.
وی اظهار داشت: سیستم فاضلاب روستایی اراک با عمر 20 سال فرسوده شده و نیازمند اعتبار برای نوسازی است.
530 میلیارد ریال اعتبارات شهرستان اراک بین دستگاه اجرایی توزیع شد که نسبت به سال گذشته 28 درصد کاهش دارد.
کلانشهر اراک با 520 هزار نفر جمعیت مرکز استان مرکزی است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.