به گزارش ایرنا، حجت الاسلام صفر قربانپور روز شنبه در نشست هماهنگی جشنواره قرآنی گل های محمدی (ص) و گل های فاطمی (س) شهرستان اراک، افزود: مفاهیم عمیق قرآنی باید با شیوه جذاب و با بهره گیری صحیح مولفه های هنری منتقل شود تا اثربخش باشد و برگزاری جشنواره های قرآنی نیز با این هدف دنبال می شود.
وی بیان کرد: جشنواره قرآنی گل های محمدی (ص) و گل های فاطمی (س) برای پنجمین سال متوالی در استان مرکزی برگزار می شود و تاکنون نتایج فرهنگی مطلوبی داشته است.
شهردار اراک نیز در این نشست گفت: تعالیم قرآنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف انجام شده و با توجه به مفاهیم ناب کتاب وحی باید این مهم در تمامی افراد جامعه نهادینه شود.
داود تاجران افزود: سعادت دنیوی و اخروی افراد در گرو عمل به دستورات قرآن کریم است و آموزه های قرآنی در جامعه نشاط و سلامت اجتماعی را بسط می دهد.
دبیر جشنواره قرآنی گل های محمدی (ص) و گل های فاطمی (س) شهرستان اراک هم در این نشست گفت: این جشنواره در چهار سال گذشته در شهرستان های مختلف استان مرکزی برگزار شده اما تاکنون شهرستان اراک میزبان آن نبوده است.
حمید کربلایی حسنی افزود: تدابیر لازم برای اجرای نخستین جشنواره گل های محمدی (ص) و گل های فاطمی (س) در اراک اندیشیده شده و امور مربوط به ثبت نام این جشنواره از اول خردادماه جاری آغاز شده و تا پایان خردادماه جاری نیز ادامه دارد.
وی بیان کرد: این جشنواره دارای 6 کمیته اجرایی است که فعالیت آن ها کلید خورده است.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک ادامه داد: آموزش ثبت نام کنندگان این جشنواره از تیرماه امسال ارایه می شود و رقابت های این جشنواره نیز در شهرستان اراک، نیمه دوم مردادماه امسال برگزار خواهد شد.
کربلایی حسنی عنوان کرد: نفرات برتر این جشنواره به مرحله استانی این مسابقات که نیمه اول شهریورماه امسال در دلیجان برگزار می شود راه پیدا می کنند.
وی گفت: این جشنواره در رده سنی 6 تا 12 سال و 12 تا 18 سال برگزار می شود و تدابیر لازم برای تقدیر از ثبت نام کنندگان در این جشنواره و نفرات برتر آن نیز در شهرستان اراک اندیشیده شده است.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/6013.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.