فرهاد شبیهی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از سه هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و راه اندازی طرح های مذکور تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: 36 مورد از این طرح ها در حوزه جغرافیایی استان مرکزی، 26 طرح در استان همدان و 28 طرح در استان لرستان هدفگذاری شده که بخش عمده ای ازآن ها بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر بیان کرد: ساخت پست 230 کیلوولت لجور، پست 400 کیلوولت خمین، پست 400 کیلو ولت زرندیه و ساخت چند پست 63 کیلوولت در جاورسیان خنداب، دودهک محلات، شهابیه خمین و طراز ناهید ساوه از مهمترین طرح های برق منطقه ای باختر در نقاط مختلف استان مرکزی است.
وی اضافه کرد: بخش عمده ای از طرح های برق منطقه ای باختر به صورت مناقصه به بخش خصوصی واگذار می شود و بخش دیگر با همکاری دوجانبه بخش خصوصی و برق منطقه ای باختر انجام می گیرد.
شبیهی ادامه داد: استان مرکزی به لحاظ برخورداری از شرایط ویژه آب و هوایی و اراضی مسطح، ظرفیت مطلوبی در گسترش انرژی های تجدید پذیر دارد که این مهم در دستور کار شرکت برق منطقه ای باختر قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر بیان کرد: 44 متقاضی برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی به میزان 439 مگاوات در استان مرکزی معرفی شدند که تا کنون به میزان 100 مگاوات قرارداد منعقد شده است.
وی افزود: 8 متقاضی ایجاد نیروگاه های گازی(chp) برای ایجاد 130 مگاوات در استان مرکزی معرفی شده اند که به میزان 59 مگاوات قرارداد امضا شده و بقیه در مراحل اولیه کار و تعیین زمین قرار دارند.
برق منطقه ای باختر سه استان همدان، لرستان و مرکزی با 77 هزار کیلومتر مربع مساحت، پنج میلیون نفر جمعیت و 2 میلیون مشترک را در بر می گیرد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.