به گزارش ایرنا، علی اکبر کریمی روز شنبه در کمیته برنامه ریزی شهرستان خنداب افزود: این میزان اعتبار 6 و سه دهم درصد از اعتبارات استان مرکزی است که نسبت به سهم جمعیتی چهار و سه دهم درصد شهرستان، اعتبارات بیشتری به این منطقه اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: این میزان افزایش سهم اعتبارات نسبت به جمعیت از محل اعتبارات محرومیت زدایی به شهرستان خنداب اختصاص یافته است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به برخی از مشکلات اقتصادی دولت در چند سال اخیر بخشی از اعتبارات به صورت اسناد و اوراق به شهرستان ها اختصاص یافته است که این مهم محدودیت هایی را برای دستگاه های دولتی به همراه داشته است.
کریمی گفت: این مهم سال گذشته مشکلاتی را برای دستگاه های دولتی به همراه داشت که امسال برای رفع این مشکل فرصت هزنیه کرد این اعتبارات توسط مجلس شورای اسلامی تا سی و یکم تیر ماه افزایش یافته است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: 10 درصد از اعتبارات قانون بودجه امسال به دلیل اهمیت آب شرب روستایی به این بخش اختصاص یافته است که این مهم نشان از اهمیت این حوزه دارد.
دیگر نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: مدیران شهرستان خنداب باید تلاش کنند علاوه بر 140 میلیاردی که به این شهرستان اختصاص یافته است از محل اعتبارات با سقف باز استان برای رفع مشکلات شهرستان بهره مند شوند.
سید مهدی مقدسی افزود: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی تا پایان برنامه ششم توسعه اعتبارات عمرانی استان ها از 13 درصد به 30 درصد افزایش می یابد که این امر نقش مهمی در افزایش اختیارات مدیران استانی به همراه دارد.
وی ادامه داد: 70 درصد اعتبارات عمرانی به رغم اقدام های انجام شده ملی است که جذب این اعتبارات نیازمند تلاش و کوشش مدیران استانی دارد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان کمیجان نیز گفت: این شهرستان به رغم محدودیت ها در توزیع اعتبارات دومین شهرستان از نظر کاهش حجم اعتبارات در سال جاری نسبت به سال گذشته به شمار می رود.
کریمی افزود: اعتبارات عمرانی در شهرستان های مختلف استان نسبت به سال گذشته 27 تا 28 درصد کاهش داشته است در صورتی که این رقم در شهرستان کمیجان 22 درصد است.
وی ادامه داد: 146 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی امسال به شهرستان کمیجان اختصاص یافت که 49 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات نفت و گاز و برای توسعه مناطق محروم به این شهرستان اختصاص یافته است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: 22 درصد این اعتبارات شامل 33 میلیارد و 500 میلیون ریال برای توسعه راه های شهرستان کمیجان است.
شهرستان خنداب از توابع استان مرکزی است و در این شهر 72 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.