به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز چهارشنبه در نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان مرکزی در اراک، افزود: طرح بازآفرینی بافت های فرسوده شهری از طرح های ملی است که در اواخر سال 96 از سوی رئیس جمهوری به استان ها اعلام شد.
وی بیان کرد: رئیس جمهوری در همایش استانداران که روز گذشته (سه شنبه) برگزار شد از روند اجرای طرح مسکن امید در کشور رضایت نداشت.
استاندار مرکزی ادامه داد:استان مرکزی با داشتن توسعه گران و سرمایه گذاران بومی در راستای اجرای این طرح در 2 شهر اراک و ساوه قدم های موثری برداشته شده است.
آقازاده عنوان کرد: 700 واحد مسکونی در راستای اجرای طرح بارآفرینی بافت های فرسوده شهری در کوی سجادیه اراک (باغ خلج) در حال انجام است که پیش بینی شده که تا پایان سال جاری تکمیل شود.
وی گفت: همه تلاش ها به کار گرفته شده تا طرح بازآفرینی شهری در سایر مناطق اراک و شهرهای دیگر استان نیز اجرا شود.
استاندار مرکزی اضافه کرد: 35 میلیارد ریال اعتبار ملی برای طرح بازآفرینی بافت های فرسوده شهری استان مرکزی در سال جاری اختصاص یافته که در اختیار اداره کل راه و شهرسازی این استان است.
آقازاده اظهار داشت: این اعتبار برای بازسازی و بهسازی بازار اراک، میدان قدیمی ارک، پله گذاری و محوطه سازی منطقه سجادیه و ایجاد یک پایگاه اجتماعی برای افراد در معرض آسیب های اجتماعی شهر اراک و روشنایی معابر و آسفالت محله های هدف طرح بازآفرینی شهرهای اراک و ساوه در نظر گرفته شده است.
وی گفت: اجرای طرح های مسکن امید نقش موثری در حذف بافت حاشیه ای دارد.
کارشناس ارشد اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 454 هکتار سکونتگاه غیر رسمی در اراک و 258 هکتار در ساوه وجود دارد.
مجید موزونی افزود: 23 درصد جمعیت اراک و 19 درصد جمعیت ساوه در این مناطق زندگی می کنند.
وی بیان کرد: هشت و نیم درصد از مساحت شهرهای استان مرکزی در زمره بافت های ناکارآمد است.
کارشناس ارشد اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: 15 شهر این استان در خصوص بافت های فرسوده و ناکارآمد مطالعه شده که تا پایان سال 1400 این تعداد باید به 35 محله در شهرهای استان افزایش یابد.
در این نشست مقرر شد دستگاه های اجرایی عضو ستاد بازآفرینی بافت های فرسوده شهری برنامه های اجرایی خود را در محله های هدف به دبیرخانه ستاد بازآفرینی پایدار شهری این استان برای اخذ مصوبه ارائه دهند.
انتخاب پیمانکاران برای اجرای طرح های بازآفرینی شهری سال 96 استان مرکزی و جذب اعتبارات این بخش تا پایان شهریورماه امسال از دیگر مصوبات این نشست بود.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است و هشت و نیم درصد از مساحت این استان را بافت های فرسوده و نارکارآمد تشکیل می دهد.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.