به گزارش ایرنا، محمود حجتی عصر سه شنبه در جریان بازدید از طرح های بخش کشاورزی شهرستان زرندیه، افزود: وزارت جهاد کشاورزی برنامه های مشخص حمایتی در حوزه توسعه فعالیت های تولیدی و اشتغالزای کشاورزی دارد.
وی افزود: سرمایه گذاران و کارآفرینان شهرستان زرندیه به عنوان یکی از قطب های موفق کشاورزی طرح های بزرگی در زمینه تولید محصولات گلخانه ای و صدور محصولات به خارج از کشور داشته اند که ارزآوری و توسعه اشتغال را به همراه داشته است.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح های باارزشی در زمینه صنایع وابسته به بخش کشاورزی در زرندیه در زمینه تولید نهاده های دامی، انواع کود و سموم شیمیایی و فرآوری محصولات اجرا شده که می تواند در تامین نیاز داخل نقش آفرینی کند.
حجتی گفت: طرح های کشت گلخانه ای در سطح 15 هکتار در ماه های آتی به بهره برداری می رسد که نقش مهمی در تولید محصولات و درآمدزایی برای کشاورزان دارد.
وی استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی زرندیه را از دیگر شاخص های مثبت این منطقه برشمرد.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین به دامداری پویا و توسعه باغات پسته زرندیه به عنوان ظرفیت مهم کشاورزی یاد کرد و گفت: با در نظر گرفتن صنایع جانبی برای فرآوری محصولات گلخانه ای، باغی و زراعی در این شهرستان، آینده درخشانی در انتظار بخش کشاورزی این منطقه است.
وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه عصر سه شنبه از مجتمع گلخانه ای زرین کشت پایدار در جاده خشکرود و نیز واحد تولید کود و سموم کشاورزی آرمان کشت در شهرک صنعتی مامونیه بازدید کردند.
نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه، فرماندار زرندیه و جمعی از مسئولاناین شهرستان محمود حجتی را در این بازدیدها همراهی کردند.
بازدید از چند طرح کشاورزی ساوه از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیرجهاد کشاورزی به استان مرکزی است.
شهرستان زرندیه با داشتن حدود هفت هزار هکتار باغ و تولید سالانه 10 هزار تن پسته از قطب های مهم تولید این محصول در کشور است.
4896/6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.