محمد حسین محمدی روز شنبه در حاشیه نشست هماهنگی همایش ملی قرآن؛ فضیلت، کرامت و فعالیت اجتماعی زنان در گفت وگو با ایرنا افزود: به زودی کتابی به منظور معرفی سمن های فعال در استان تهیه می شود تا ارتباط با این مراکز به سهولت انجام شود.
وی با بیان اینکه سمن ها بر اساس موضوع و هدف ساماندهی شده اند، ادامه داد: محیط زیست و منابع طبیعی، آسیب های اجتماعی، خیران، سلامت، معلولان، فرهنگ ، علمی و کارآفرینی و حوزه ورزش از جمله سمن های فعال در استان هستند.
دبیر شورای هماهنگی خانه سازمان های مردم نهاد غیردولتی استان اظهار کرد: 9 شبکه برای حضور سمن ها پیش بینی شده اما تا کنون پنج شبکه تشکیل و بقیه سمن ها نیز بعد از برگزاری انتخابات نمایندگان خود را به خانه سازمان های مرم نهاد معرفی می کنند.
محمدی با اشاره به فعالیت حدود 20 هزار نفر در سمن های استان مرکزی گفت: سمن های خیران، سلامت و محیط زیست بیشترین عضویت را دارند.
وی با تاکید بر کیفیت فعالیت های سمن ها افزود: سمن های استان مرکزی همواره بالاترین رتبه در سطح کشور دارند و درشاخص هایی همچون مشارکت از استاندارد کشوری بالاتر هستند.
محمدی افزود: زنان با حفظ ارزش ها توانسته اند در فعالیت های اجتماعی به ویژه در سمن ها حضور گسترده ای داشته باشند و برگزاری همایش به نام زن تکریم مقام والای آنها است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمین نیز در این نشست گفت: حوزه زنان یکی از مباحث مهم اخلاقی، خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است.
حسین خسروی افزود: با توجه به هجمه های تبلیغاتی حقوقی و سیاسی علیه اسلام در موضوع زنان، برگزاری همایش علمی با موضوع زن تاثیر فراوانی در معرفی دیدگاه واقعی اسلامی درباره شخصیت زن دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمین ادامه داد: برگزاری همایش ملی قرآن؛ فضیلت کرامت و فعالیت اجتماعی زنان بستر لازم برای مشارکت دانشوران و محققان در حوزه زنان را فراهم می کند.
خسروی گفت: این همایش ملی درموضوعات شخصیت زن در قرآن، فعالیت های اجتماعی زنان از منظر قرآن، حقوق زن وکرامت در تعالیم قرآن، نقش تربیتی و اخلاقی زنان در نگاه قرآن و وظایف خانوادگی زن در آموزه های قرآن همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن در اسفندماه در دانشگاه آزاد اسلامی خمین برگزار می شود.
وی تبیین معیارهای فضیلت زنان از نگاه قرآن، تشریح برتری زنان از منظر قرآن، حقوق زن بر اساس تعالیم قرآن، شخصیت حضرت مریم وآسیه در قرآن، بازشناسی شبهات با محوریت زنان و پاسخ آنها مطابق با تعالیم قرآن، تبیین لزوم فعالیت اجتماعی زنان براساس تفکر قرآنی و تفسیر و تبیین آیات قرآنی مرتبط با کرامت وشخصیت زنان را از اهداف برگزاری این همایش بیان کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمین گفت: همزمان با برگزاری همایش نمایشگاه آثار پژوهشگران در ارتباط با قرآن و فعالیت اجتماعی زنان و نمایشگاه پایان نامه و رساله دکترا برگزار می شود.
شهرستان خمین 9 مرکز آموزش عالی دارد که حدود هشت هزار دانشجو در آن از مقطع کاردانی تا دکترا مشغول تحصیل هستند.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.