عبدالحسین محمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 50 هکتار این زمین ها در فروردین ماه امسال و 213 هکتار نیز در اردیبهشت ماه جاری در قالب 26 فقره پرونده با صدور احکام قضایی و با تلاش یگان حفاظت از دست متصرفان و سودجویان خارج شده است.
وی ادامه داد: سودجویان در این اراضی با شخم کردن، ایجاد شیار و ساخت و ساز غیر مجاز به حریم زمین های دولتی تجاوز کرده بودند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطر نشان کرد: در این مدت 33 فقره پرونده تخریب و تصرف برای 248 هکتار از اراضی ملی این استان در راستای اجرای ماده 55 قانون حفاظت، حراست و صیانت از اراضی ملی و دولتی تشکیل شد و افرادخاطی به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی ادامه داد: 8 هکتار از اراضی و مراتع استان مرکزی نیز در سال جاری دچار 2 فقره آتش سوزی شده است.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: در این مدت هفت هزار راس دام غیر مجاز در قالب 19 فقره پرونده از مراتع و اراضی طبیعی این استان اخراج شده است.
محمدی از مردم خواست: برای حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی هرگونه تخریب، تجاوز، شخم، تخریب، آتش سوزی و حضور گله‌های دام غیرمجاز را از طریق تلفن رایگان 1504 در سطح این استان برای پیگیری به بازرسان این اداره کل اطلاع رسانی کنند.
استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.