احمد طهرانی روز شنبه در نشست ستاد ارتحال امام خمینی (ره) در سالن اجتماعات فرمانداری خمین افزود: امام خمینی (ره) سرنوشت قرن را تغییر داد و ایشان تاثیر گذار ترین چهره ای بود که توانست تفکر شیعی را در جهان اسلام تثبیت کند.
وی تصریح کرد: همه دستگاه ها باید با همدلی و انسجام بسترهای لازم برای برگزاری آئین گرامی داشت ارتحال امام راحل را فراهم کنند تا مراسمی در خور و شان نام امام و خاندان بزرگوار ایشان برگزارشود.
وی بیان کرد: هر آیینی که مزین به نام امام خمینی (ره) باشد، مردم حضوری چشمگیر دارند چرا که ملت همیشه قدردان امام خود بودند و بی شک امسال نیز در بیست و نهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی همانند گذشته حضوری ارزشمند خواهند داشت.
وی با تاکید بر مردمی نگه داشتن برنامه های ارتحال امام (ره) خطاب به مسئولان افزود: همه باید برای برگزاری باشکوه بسیج شوند و از ظرفیت های مردمی نیز استفاده کرد.
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در خمین گفت: امسال با توجه به برگزاری مراسم سالروز رحلت امام خمینی(ره) در ایام ماه مبارک رمضان، این آیین عصر چهاردهم خردادماه مصادف با 19 ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
حجت الاسلام علیرضا مرودشتی اظهار کرد: روز چهاردهم خرداد ساعت 18 نشست شورای اداری استان مرکزی در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری یادگار امام امام خمینی (ره) با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مدیران کل ادارت استان و شهرستان برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: پس از شورای اداری با حضور اقشار مختلف مردم آیین سوگواری و عزاداری تا نماز مغرب و عشاء در خیابان ساحلی همجوار بیت تاریخی امام راحل (ره) ادامه دارد و بعد از این آیین ضیافت افطاری در بیت تاریخی امام خمینی (ره) برگزار می شود.
حجت الاسلام مرودشتی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه عکس فراق یار، نمایشگاه کتاب، ایستگاه نقاشی و خوشنویسی ویژه کودکان و توزیع بسته های فرهنگی از زندگی نامه امام خمینی (ره)از دیگر برنامه‌های سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در این شهرستان است.
حجت الاسلام مرودشتی افزود: از 11 تا 15 خرداد برنامه های ارتحال امام خمینی (ره) به صورت پخش مستقیم از چهار شبکه سراسری و 32 شبکه استانی پخش می شود.
وی بیان کرد: شب شعر در 12 خرداد و در شب ارتحال آن حضرت جزء خوانی قرآن با حضور قاریان و فعالان قرآنی برگزار و به صورت مستقیم از صدا و سیما پخش می‌شود.
وی اظهار کرد: روز یازدهم خردادماه نیز بیت قدیمی امام خمینی(ره) در خمین میزبان روسای حراست‌های ادارت کل استان مرکزی است.
شهرستان خمین ، زادگاه معمار کبیر انقلاب از توابع استان مرکزی، 105 هزار نفر جمعیت دارد.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.