به گزارش ایرنا، حجت الاسلام قاسم عبدالهی شامگاه پنجشنبه در آیین گلریزان زندانیان جرایم غیر عمد اراک، افزود: 138 نفر این مددجویان در ارتباط با جرایم مالی، 35 نفر در رابطه با مهریه و نفقه و چهار نفر با جرایم دیه در زندان های استان مرکزی به سر می برند.
وی ادامه داد: این مددجویان جرایم غیرعمد در مجموع 170 میلیارد ریال بدهی دارند و آیین گلریزان بهترین فرصت برای بهره گیری از ظرفیت خیران برای رهایی و آزادی این افراد است.
مدیرکل دادگستری استان مرکزی گفت: این استان از جمله مناطقی است که کمترین زندانی را در ارتباط با حوادث رانندگی به خود اختصاص داده است.
حجت الاسلام عبدالهی گفت: 302 زندانی غیر عمد با 230 میلیارد ریال بدهی از ابتدای سال گذشته تا کنون با کمک خیران، آورده مددجویان و رضایت شاکیان از زندان های استان مرکزی آزاد شده اند.
وی ادامه داد: 140 میلیارد و 230 میلیون ریال این جرایم با رضایت و گذشت شاکیان، 9 میلیارد ریال آورده مددجویان، 41 میلیارد ریال کمک ستاد دیه استان، کشور و تسهیلات بانکی و مبلغ 40 میلیارد ریال توسط صندوق تامین خسارت مدنی برای آزادی این افراد پرداخت شده است.
مدیرکل دادگستری استان مرکزی یادآور شد: از سال 88 تا کنون 31 میلیارد و 310 میلیون ریال کمک های مردمی و تسهیلات بانکی برای آزادی هزار و 687 زندانی جرایم غیر عمد در استان پرداخت شده است.
حجت الاسلام عبدالهی افزود: 217 نفر این این مددجویان سال 95 و 286 زندانی غیر عمد نیز در سال گذشته از زندان های استان مرکزی آزاد شدند که آزادی این زندانیان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 25 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: آزادی زندانیان غیر عمد به واسطه رضایت شاکیان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 102 درصد، تشکیل نشست های هیات امنا برای آزاد سازی این زندانیان 170 درصد، منابع مربوط به خسارت های صندوق های مدنی 101 درصد، شرکت های بیمه ای 57 درصد و کمک خیران برای آزادی این افراد 71 درصد رشد داشته است.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان مرکزی نیز در این آیین گفت: خیران این استان ماه رمضان پارسال 13 میلیارد و 500 میلیون ریال برای آزادی زندانیان غیر عمد اهدا کردند.
محمدحسن حسین بیگی افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون آیین گلریزان ویژه آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد در چهار شهرستان ساوه، محلات، دلیجان و اراک برگزار شده است و در این مدت خیران استان مرکزی 15 میلیارد ریال به صورت تعهد نقدی و چک به زندانیان غیر عمد کمک کردند.
وی ادامه داد: یک میلیارد و 300 میلیون ریال این کمک ها در شهرستان ساوه، یک میلیارد و 300 میلیون ریال شهرستان دلیجان،2 میلیارد و 810 میلیون ریال محلات و هشت میلیارد و 500 میلیون ریال توسط خیران اراکی به ستاد دیه استان اهدا شده است.
وی خاطر نشان کرد: این آیین ها تا پایان ماه مبارک رمضان در تمامی شهرستان های استان مرکزی برگزار می شود.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان مرکزی گفت: 40 زندانی غیر عمد از ابتدای سال جاری تا کنون از زندان های این استان آزاد شدند و 187 نفر با 170 میلیارد ریال بدهی در انتظار آزادی هستند.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.