به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار نورخدا قاسمی روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت سالروز عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر در کانون امام علی(ع) اراک، افزود: انقلاب اسلامی ایران منش زورگویی و منطق استکباری آمریکا را برای همگان آشکار کرد و اکنون این شیطان بزرگ حتی متحدان خود را نیز از دست داده است.
وی ادامه داد: آمریکای جنایتکار که در سال های نه چندان دور خود را قدرت اول جهان معرفی می کرد و در حمله نظامی به عراق بیش از 18 کشور شیطان بزرگ را پشتیبانی کرد در آخرین حمله موشکی به سوریه تنها انگلیس حامیش بود و این نشان از افول قدرت نظامی و سیاسی شیطان بزرگ دارد.
معاون اطلاعات و عملیات سازمان پدافند هوایی کشور اظهار کرد: هنگامی که رئیس جمهوری آمریکا خروج این کشور از برجام را اعلام کرد هیچ یک از کشورهای جهان به غیر از اسرائیل و 2 کشور ضعیف منطقه خاورمیانه از او حمایت نکردند چرا که خلق و خوی استکباری آمریکا برای همه مشخص شده است.
وی بیان کرد: آمریکا و متحدانش در منطقه خاورمیانه هزینه زیادی را در انتخابات های اخیر عراق و لبنان متحمل شدند اما، جبهه مقاومت پیروز میدان بود و یک بار دیگر نقشه های شوم آمریکا بی اثر شد.
سردار قاسمی اظهار کرد: اندیشه امام راحل، منویات رهبر معظم انقلاب و آرمان های انقلاب اسلامی به همه نقاط جهان راه یافته که این مهم دلیل اصلی دشمنی استکبار جهانی با کشور ایران است.
وی افزود: سازماندهی و حمایت از گروهک های تکفیری از سوی آمریکا و متحدانش، با هدف ضربه زدن به نظام اسلامی بود اما هدایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی از نیروهای مقاومت، یکبار دیگر نقشه های شوم بدخواهان نظام اسلامی را خنثی کرد.
معاون اطلاعات و عملیات سازمان پدافند هوایی کشور وحدت و ولایتمداری رزمندگان اسلام را عامل پیروزی در عملیات بیت المقدس عنوان کرد و گفت: رزمندگان اسلام در شرایطی عملیات آزاد سازی خرمشهر را طراحی کردند که دشمن با بهره گیری از مدرن ترین سلاح ها و تجهیزات رزمی، خرمشهر را به یک دژ مستحکم تبدیل کرده بود اما رزمندگان توانستند کمتر از یک ماه این شهر را آزاد کرده و بیش از 18 هزار عراقی را اسیر کنند.
سردار قاسمی افزود: بعد از پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس زمزمه صلح از مجامع بین المللی به خصوص سازمان ملل به گوش می رسید چرا که آن ها در این عملیات به قدرت معنوی و فداکاری رزمندگان ایران اسلامی پی برده بودند و منافع استکبار را در خطر می دیدند.
وی اظهار کرد: وحدت و یکپارچگی و ولایتمداری رزمندگان اسلام باید الگوی رفتاری اقشار مختلف مردم در شرایط کنونی باشد چرا که تجهیز به این سلاح معنوی کشور را در مقابل هر ابر قدرتی بیمه می کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: عملیات بیت المقدس رویکرد تدافعی رزمندگان اسلام را به تهاجمی و سازماندهی عملیات های پیروزی بخش تغییر داد و زمینه پیروزی ایران اسلامی در جنگ تحمیلی را فراهم کرد.
فتح الله حقیقی افزود: مجامع بین المللی تا قبل از عملیات بیت المقدس در برابر تهاجم رژیم بعثی سکوت اختیار کردند اما، بعد از پیروزی در این عملیات پیشنهاد آتش بس دادند چرا که منافع ابرقدرت هایی که صدام را در این جنگ نابرابر حمایت می کردند به خطر افتاده بود.
وی اظهار کرد: به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی 40 برنامه برای سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در نقاط مختلف استان تدارک دیده شده که تا شنبه پنجم خرداد اجرایی می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: دیدار با 252 خانواده شهید والامقام این استان در عملیات بیت المقدس و برپایی همایش های مختلف فرهنگی از مهمترین برنامه های استان مرکزی در این روز تاریخی است.
وی ادامه داد: با هزار خانواده شهید استان مرکزی از دهه مبارک فجر سال گذشته تا کنون دیدار شده و بر اساس برنامه ریزی ها تا دهه مبارک فجر امسال نیز با 2 هزار خانواده شهید در استان دیدار می شود.
حقیقی توکل برخدا، فرماندهی واحد و وحدت در عمل را از مهمترین عوامل پیروزی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی عنوان کرد.
عملیات بیت‌المقدس در 10 اردیبهشت سال 1361 با هدف آزادسازی خرمشهر، پادگان حمیدیه، جفیر، هویزه، حسینیه و بخش‌های دیگری از میهن اسلامی در سه مرحله آغاز شد و در سوم خرداد همان سال خرمشهر قهرمان را پس از 576 روز اشغال به آغوش وطن برگرداند.
استان مرکزی 252 شهید والامقام را در این عملیات تقدیم کرده است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.